به گزارش پایگاه خبری ربیع، محسن رنجبر با تاکید بر اینکه سامانه قم‌یار نیز سامانه‌ای بسیار قوی برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم است، خاطرنشان کرد: این سامانه پایانه ارتباط مردم با شهرداری در فضای مجازی است که به ساده‌ترین شکل و ایمن‌ترین حالت ممکن درخواست‌های مردم را دریافت کند و اطلاعات را به سامانه‌های داخلی شهرداری منتقل کند.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر بستر ارائه نزدیک به ۱۸ خدمت شهرسازی در سامانه قم‌یار فراهم شده است، گفت: مردم می‌توانند بسیار ساده با ورود اطلاعات شخصی و ملکی درخواست خود را ارائه کنند و نیازی هم به مراجعه به شهرداری ندارند.
رنجبر گفت: دفاتر پیشخوان دولت هم فعال شده‌اند و مردم می‌توانند اگر به رایانه و اینترنت دسترسی ندارند به آنها مراجعه کرده و درخواست‌های شهرسازی خود را ارائه کنند.
وی بیان کرد: تمام روند درخواست در این سامانه قابل پیگیری است و مراحل مختلف آن نیز از طریق پیامک به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود؛ همچنین تا زمانی که اطلاع‌رسانی نشده نیازی به مراجعه به شهرداری نیست و این مساله کمک زیادی به کاهش سفر درون‌شهری برای استفاده از خدمات است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه در پورتال شهرداری و سامانه قم‌یار میز خدمت الکترونیکی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: باقی خدمات شهرداری هم به زودی در این سامانه فعال خواهد شد و از مردم خواهشمندیم از این فضا استفاده کنند؛ چراکه استفاده از این فضا شهرداری را ترغیب به ارائه خدمات بیشتر می‌کند.