به گزارش پایگاه خبری ربیع، ناصر فتحی در گفتگو با خبرنگار ربیع افزود: این مصوبه دولت در راستای اعتمادآفرینی در میان مردم در زمینه مالیات است و با این اقدام، انگیزه مضاعفی در مالیات دهندگان در پرداخت به موقع مالیات ایجاد می شود.

وی اظهارداشت: رویکرد جدید به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ اجازه می‌دهد پروژه های زیرساختی مورد نظر خود را با پرداخت مالیات حمایت مالی کنند.

فتحی با بیان اینکه مردم باید بدانند که مالیات‌ها صرف چه اموری می‌شود، افزود: با مصوبه هیات وزیران و بندی که در برنامه هفتم توسعه آمده، مالیات‌دهندگان می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود را مشخص کنند که اجرای این مسئله، نتایج خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه این اقدام، راهبرد جدیدی در حکمرانی مردم در نظام مالیاتی است، عنوان کرد: هم اکنون با پرداخت مالیات، امکان تخصیص دقیق منابع مالیاتی مودی مالیاتی به پروژه انتخابی و مورد نظر وی برای ساخت و تجهیز و تکمیل فراهم می شود.

 وی با اشاره به این نکته که در این روش، مالیات‌دهندگان می توانند در اموری مانند ساخت مدرسه، بیمارستان، اماکن ورزشی، پل و… مشارکت داشته باشند، ادامه داد: امیدواریم مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ با مشارکت در ساخت مدرسه و شرکت در این امر، در یکی از زیباترین جلوه های نیکوکاری شرکت کنند.

وی اضافه کرد: ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است و از همه همشهریان خواهشمندیم تعیین محل هزینه‌کرد مالیات خود را ساخت و تجهیز مدارس قرار دهند.

زهرا زرفشانی