به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، ارتش سوریه روز جمعه یکم شهریور ماه موفق شد کنترل کامل شمال استان حماه را که در اشغال تروریست‌های جبهه النصره و همپیمانانش قرار داشت، به دست گیرد.

نیروهای سوری همزمان با پاکسازی مناطق آزاد شده در شمال حماه، از جمله شهر راهبردی «خان شیخون»، روند ارسال مجدد تجهیزات به این منطقه و جنوب استان ادلب (تحت اشغال تروریست‌ها) را که در مجاورت شمال حماه قرار دارد، از سر گرفته است.

«قتیبه البکری» مسئول نظامی ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» -وابسته به ارتش آزاد- شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که ارتش سوریه به مناطق «عطشان» و «سکیک» واقع در جنوب ادلب، سلاح و تجهیزات ارسال و نیروی نظامی اعزام کرده است.

البکری به پایگاه خبری معارض «عنب» گفت که نیروهای ارتش سوریه در این منطقه گرد هم جمع شده‌اند و بالگردهای شناسایی نیز مدام در حال پرواز هستند.


نقشه حماه و ادلب؛ اندازه بزرگتر اینجا

عنب به نقل از سایت «المرصد ۲۰» هم گزارش داد که تجهیزات نظامی، تانک و نفربرهای وابسته به ارتش سوریه در محور «تل مرق» و مناطق اطراف آن در جنوب ادلب را مشاهده کرده است.

یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه در توضیح عملیات آتی نیروهای سوری تأکید کرد که ارتش سوریه به شهرک «التمانعه» در هشت کیلومتری شمال شرق خان شیخون چشم دوخته است.

این منبع به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که التمانعه، یکی از خطرناکترین مقرهای النصره است، ولی ارتش سوریه خود را برای پاکسازی آن، آماده کرده است.

منبع مذکور به همین اطلاعات بسنده کرد و جزیئات بیشتری درباره زمان آغاز عملیات، مطرح نکرد، ولی تصریح کرد که نقشه پاکسازی التمانعه آماده شده و نیروهای سوری منتظر دستور برای آغاز عملیات هستند.

پس از اینکه ارتش سوریه توانست شمال حماه را آزاد کند، گمانه‌زنی‌های برای مقصد بعدی عملیات نیروهای سوری افزایش یافت.

«سامر الصالح» از فرماندهان پیش گروه تروریستی «جیش العزه» که از گروههای حاضر در الجبهه الوطنیه بود، اعلام کرد که پس از آزادسازی خان شیخون، ارتش سوریه به سمت شهر «معره النعمان» در ریف ادلب حرکت خواهد کرد.

الصالح گفت که تسلط بر خان شیخون، مرحله نخست عملیات ارتش سوریه بوده و مرحله دوم نیز تسلط بر معره النعمان است.

انتهای پیام/