به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، احیا محمد امیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های این هفته در خراسان شمالی اظهار کرد: هدف نکوداشت دفاع مقدس، انتقال فرهنگ آن زمان به جامعه فعلی و آیندگان است و صرفاً در این خصوص رسانه‌ها اقدام می‌کنند.

وی اقدامات ایثارگرانه ملت ایران در زمان جنگ تحمیلی را باعث به خاک مالیده شدن پوزه دشمنان دانست و افزود: اکنون جنگ نرم دشمن حرکتی خطرناک است که موفقیت‌هایی در بخش‌هایی که غفلت صورت گرفته انجام‌شده ولی اکنون باید برای دفع این حمله کار کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین از لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان کشور خبر داد و تصریح کرد: دفاع مقدس اکنون در عرصه‌هایی همچون اقتصاد و فرهنگ نیز وجود دارد و نمی‌توان غیر از روحیه ایثارگرانه به موفقیت رسید و برای ادامه انقلاب باید دفاع مقدس زنده نگه‌داشته شود.

وی رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور را آغازگر برنامه‌های هفته مقدس امسال عنوان کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری بازسازی عملیات والفجر ۹ در آشخانه، برپایی نمایشگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی و به صدا درآوردن زنگ مقاومت از سرفصل برنامه‌های استان در این ایام خواهد بود.

امیری تعداد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام را بالغ‌بر سه هزار و پانصد عنوان برنامه یادکرد و ادامه داد: گلباران یادمان‌های شهدا، پیاده‌روی عمومی در مرکز استان و همچنین حضور کارشناسان و راویان دفاع مقدس در رسانه ملی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی همچنین در انتها در پاسخ به سؤال  در خصوص ارزیابی میزان تحقق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی طی هفته دفاع مقدس سال گذشته گفت: ۶ دستگاه برتر، ۱۲ دستگاه شایسته تقدیر و سه دستگاه اجرایی نیز کم‌کار اعلام شدند و اسامی دستگاه‌های کم‌کاری سال جاری در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/