به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر امور اراضی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان از اجرای حد نگاری نیمی از اراضی کشاورزی در استان خبرداد.

جعفر مرادی حقیقی اظھار داشت: برنامه کاداستر اراضی کشاورزی استان سمنان از اولویت ھای سازمان جھاد کشاورزی استان است که در نقاط مختلف استان سمنان در حال اجرا و پیگیری است.

وی افزود:اجرای طرح حد نگاری(کاداستر) از جمله طرحھای نوین و زیر ساخت اجرای طرحھای قابل پیش بینی وزارت جھاد کشاورزی است.

مدیر امور اراضی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح دارای دستاوردھایی از جمله تعیین حریم اراضی،رفع تداخلات اراضی، مدیریت آب وخاک،تدوین الگوی کشت،سند دار شدن اراضی،کاھش اختلافات ملکی،تسھیل تولید کشاورزی،تھیه شناسنامه کشاورزی را به ھمراه دارد که در راستای ارتقاء بھره وری فعالیتھای بخش کشاورزی تاثیر گذار خواھد بود.

مرادی حقیقی در ادامه افزود:در شھرستانھای سمنان به میزان۴۵۰۰ ھکتار ،گرمسار۱۸۵۰۰ ھکتار، شاھرود۴۵۰۰۰ ھکتار حد نگاری انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه مشکل نبود عکس ھوایی برای اراضی شھرستان دامغان یکی از موانع پیش روی اجرای طرح کاداستر برای این اراضی محسوب می شد خاطرنشان کرد: بر این اساس مجوز برداشت تصاویر این اراضی به صورت عادی و زمینی پخش شده است و در آینده نزدیک برنامه ھا نیز اجرا می شود.