به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار شاهرود با اشاره به اینکه سرای محلات (شهروند)، توسعه اجتماعی محلات را به دنبال دارد، گفت: احداث سرای محلات در راستای تحقق رویکرد اجتماعی مدیریت شهری مبنی بر محله محوری و توسعه اجتماعی محلات است.

مهندس محسن احمدی در دومین جلسه سرای محلات (سرای شهروند) که در محل شهرداری شاهرود با حضور متقاضیان این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه توسعه این سرای در محلات سطح شهر منجر به مشارکت شهروندان در امور شهری و پایداری اجتماعی می شود، افزود: احداث سرای محلات (سرای شهروند) از الزامات توسعه پایدار شهری در بخش فرهنگی و اجنماعی است.

وی ضمن این مطلب که توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مشارکت مردمی راهکاری برای کاهش یکی از نهادهای است که با استفاده از ظرفیت های خود می تواند گامهای موثری در کاهش آسیب های اجتماعی بر دارد.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم در رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه ای، وجود زیر ساخت های لازم آن بخش است، اظهار داشت: با توجه به کمبودهای که در این حوزه احساس می شود مدیریت شهری شاهرود در صدد انجام فعالیت های تاثیر گذار در بخش فرهنگی است.

مهندس احمدی با بیان اینکه سرای محله(سرای شهروند) یکی از فعالیت هایی است که در محله ها و مناطق مختلف باید صورت گیرد، عنوان داشت: این پروژه با کاربری فرهنگی و اجتماعی به منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تحقق برنامه ریزی های بلند مدت در امر توسعه پایدار شهر و برخورداری شهروندان از فضاهای فرهنگی مورد نیاز احداث می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در این پروژه بخش های مختلفی از جمله خانه سلامت، خانه خلاقیت، خانه بازی، کلاس های آموزشی کامپیوتر، آموزشهای شهروندی، فعالیتهای قرآنی و دینی و… پیش بینی شده است، اعلام داشت: سرای محلات، فرصتی برای پر کردن اوقات فراغت و جهت دادن به سمت مطالبات مردمی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

شایان ذکراست تغییر نام سرای محله به سرای شهروند از مصوبات این جلسه بود.