به گزارش پایگاه خبری ربیع، فروغ مرتضایی نژاد در اشاره به احداث باغ گیاه شناسی در منطقه ناژوان اظهار کرد: باغ گیاه شناسی از جاذبه‌های گردشگری خاص هر کشور محسوب می‌شود و باغات گیاه شناسی متعددی در کشورهای مختلف وجود دارند که میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند. وی از باغ گیاه شناسی «کیوگاردن» لندن نام برد که در دنیا بی نظیر است.

مرتضایی نژاد از وجود باغات گیاه شناسی در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و تهران، لویِژه باغ گیاه شناسی در جاده تهران – کرج با بازدیدکنندگان فراوان سخن راند که هر ساله میزبان جشنواره‌های مختلفی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: از حدود ۲۰ سال پیش بررسی طرح باغ گیاه شناسی اصفهان مطرح شد ولی هنوز اجرایی نشده و اخیراً که در هیأت مدیره مدیریت ناژوان مجدداً مطرح شد، با استقبال اعضای شورای شهرنیز روبرو شده است.

مرتضایی نژاد در ادامه گفت: قرار است به کمک پژوهشکده شهرستان محلات، ارقام شناخته شده‌ای از ۷۵۰ گونه گل داوودی با رنگ‌ها و فرم‌های مختلف، ۱۲۰ گونه زنبق و بیش از ۵۰۰ گونه گل رز را برای کشت اولیه باغ گیاه شناسی استفاده کنیم. همچنین، در این پروژه از توان مشاوران بهره خواهیم گرفت تا مکان جذابی را به مراکز گردشگری اصفهان اضافه کنیم.

مرتضایی نژاد بااشاره به تفاوت باغ گیاه شناسی با باغ گلها افزود: باغ گلها یک فضای تخصصی است و انواع و اقسام گل‌های فصلی در آن وجود دارد اما در باغ گیاه شناسی، درختان بیشتری وجود دارند و با جاذبه‌هایی مانند برکه‌های مصنوعی می‌توان گردشگران زیادی را به این باغ جذب کرد.

 وی یادآور شد: در ابتدا، هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم که با تصویب نهایی و تأمین اعتبار، این پروژه در سه فاز در سال آینده تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت مجدد کلینیک گیاه پزشکی اصفهان، افزود: این کلینیک ویژه کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان است. همچنین، ساخت کلینیک فضای سبز را در دستور کار داریم تا علاوه بر بحث گیاه پزشکی، آموزش مراقبت از گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارائه شود.

وی از پیش بینی فضاهایی در سطح شهر برای ایجاد این کلینیک‌ها خبر داد که در این مراکز، خدمات گیاه پزشکی و فضای سبز به شهروندان ارائه می‌شود.