به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر به نطق مدیر عامل انویدیا در خلال کنفرانس این هفته دقت کرده باشید، هیچ اشاره‌ای به کارت گرافیک گیمینگ آتی این کمپانی نکرد. با این حال شایعات از احتمال عرضه دو کارت جدید GeForce GTX 2070 و ۲۰۸۰ در تابستان پیش رو می گویند.

تازه ترین شایعات به بازه ماه آگوست (مرداد-شهریور) اشاره دارند که در کنار دیگر شواهد موجود، ممکن به نظر می‌رسد. اطلاعات رسیده از SK Hynix نشان می‌دهد تراشه‌های حافظه GDDR6 ظرف سه ماه به تولید انبوه می‌رسند که می‌تواند به معنای منتظر ماندن انویدیا و سازندگان کارت گرافیک تا آماده شدن این نسل جدید از تراشه‌های حافظه ویدئویی باشد. تجربه نشان داده است به محض اینکه تراشه‌های حافظه جدید به تولید انبوه برسند، در قالب کارت‌های گرافیک جدید روانه بازار می‌شوند. تراشه‌های حافظه GDDR6 با بهبود چشمگیر پهنای باند همراه هستند که می‌تواند همان چیزی باشد که برای کارت‌های گرافیک رده بالا نسل بعد نیاز است.

به طور دقیق شایعات ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ را برای معرفی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا دست نشان کرده‌اند که البته هیچ گونه سند و جزئیات رسمی در کار نیست و بعید به نظر می رسد. ممکن است این بار انویدیا یک یا چند محصول مخصوص ماینینگ در کنار پردازنده‌های گرافیکی مخصوص گیمینگ معرفی کرد. ظاهراً محصولات مخصوص ماینینگ با کُد Turing شناخته می‌شوند اما محصولات گیمینگ کُد Ampere را یدک می‌کشند. جالب‌تر اینکه Ampere هیچ جایی در نقشه راه‌های رسمی این کمپانی ندارد و در اصل باید شاهد عرضه کارت‌های مبتنی بر ریز معماری Volta باشیم. اما بر کسی پوشیده نیست تراشه‌های حافظه HBM2 مورد استفاده Volta هنوز با محدودیت تولید روبرو هستند و هزینه ساخت آنها نیز بسیار بالا است. در چنین شرایطی دور از انتظار نیست Ampere یک ریزمعماری جدید نباشد و شاهد Pascal refresh باشیم که در این صورت نسخه نوسازی شده Pascal با به‌کارگیری تراشه‌های حافظه GDDR6 و یک فناوری ساخت کوچک‌تر چون ۱۲ نانومتری خواهد بود. البته همه این‌ها گمانه زنی است و هیچ گونه اطلاعات رسمی در کار نیست.