به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نمایش «جنگ تمام شد» به کارگردانی آرش اشاداد به تازگی اجرایش را در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز کرده است.

بازیگران این نمایش علی جهانجو نیا، محمدرضا محمودی، امید اولیایی، امین جوادی، میلاد محمدی پور، محمدامین پازوکی، زینب فرحزادی، تهیه کننده: آرش اشاداد، میلاد محمدی پور و همسرایان: الهه غفوری، نگین صدر، پارمیدا زارعی، بهار صبوریان، مهرانا عیسی پور، پانیذ جعفری و رها امامی هستند.

آرش اشاداد عنوان کرد که کارشان جنگی نیست و درباره سیاهپوستانی است که در آفریقا به اسارت سفیدپوستان در آمدند.

وی قدری کار را به لحاظ میزانسن خطرناک به شمار آورد و گفت: کل بازیگران این نمایش روی هوا اجرا می‌کنند، یعنی داربست زده شده و میزانسن روی هوا است! دکور هم که یک زیردریایی است که با دو هزار لیتر آب روی زمین قرار دارد. یکی از بازیگران از طریق داربست‌ها خود را در آب پرت می‌کند که قدری خطرناک است.

اشاداد علت نگارش این نمایشنامه را ادای دین خود به حامد محمدطاهری و مجید بهرامی دانست و گفت: سال ۷۸ حامد محمدطاهری نمایشی به نام «سیاهه» را از ژان ژنه به صحنه برد. سال ۸۳ نیز نمای «خانه در گذشته ما» را اجرا کرد و بازیگر ثابتش نیز مجید بهرامی استاد من بود که من به واسطه او به تئاتر علاقه مند شده و به این مسیر افتادم. بهرامی در «خانه در  گذشته ما» در یک حوض دو متری گل، ۹۰ دقیقه بازی کرد و بعد از آن سرطان گرفت و از دنیا رفت. من این نمایش را اجرا می‌کنم تا ارادتم به این دو نفر را نشان دهم.

وی با بیان اینکه چهار سال برای اجرای این کار زمان گذاشتند تا به اینجا رسیدند، افزود: در چند ماه اخیر نیز تمرین کردیم و چون همه چیز مشخص بود کار الان به اجرا رسدیه است.

اشاداد درباره موسیقی کار نیز گفت: پنج قطعه موسیقی که تولید خودمان از شعرهای شاملو برای این کار ساخته شده است. بازیگران هم از بچه‌های گروه خودمان است که در سال‌های اخیر با هم کار کردیم.

وی درباره بازخورد کار در این چند شب ابتدایی گفت: بازخورد متوسط بوده چون هنوز تبلیغات نرفتیم، به دلیل سنگین بودن کار سه روز ابتدایی را به نوعی برای بچه‌ها آزمون و خطا قرار دادیم. اجرای این نمایش یک ماه به طول خواهد انجامید.

اشاداد با توجه به سنگینی دکور و هزینه ۳۵ میلیونی برای صحنه گفت: ما چهار ساعت قبل از اجرا دکور را نصب می‌کنیم، پس از اجرا هم دوازده نفر به مدت یک ساعت آن را جمع می‌کنند چرا که اجرای دیگری در سالن شروع می‌شود.

وی درباره علت انتخاب سالن دیوار چهارم گفت: بهرحال این اجرا را جای دیگری به ما نمی‌دانند چرا که ۷۵۰ کیلو ماسه روی زمین می‌ریزیم و به دلیل وجود آب و زیردریایی و داربست‌ها سالن دیگری ما را قبول نمی‌کرد، به خاطر همین ما به صورت مشارکتی این کار را در دیوار چهارم اجرا می‌کنیم. این نمایش در تیک‌ایت بلیت فروشی می‌شود و هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به اجرا در می‌آید.

کارگردان نمایش «جنگ تمام شد»درباره وضعیت تئاتر امروز گفت: وضعیت تئاتر الان فاجعه است یا باید تئاتر را آتش زد و یا از این صحنه رفت الان بلیت‌های «می سی سی پی» شنیده‌ایم که در تالار وحدت ۲۰۰ هزار تومانی است، ما هم که باید با هزار زور و اما و اگر در تئاتر دست و پا بزنیم.

انتهای پیام/