به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: طرح ویژه نصب برچسب قیمت بر روی کالاها با همکاری اتحادیه ها در مشهد اجرا شد که در کاهش قیمتها و جلوگیری از گرانی تاثیر گذار بوده است.

محمود بنانژاد در نشست مطبوعاتی اظهار کرد:در طرح نظارتی ویژه تابستان امسال ۵۴۵ گشت و بازرسی مشترک با سایر دستگاه های نظارتی از صنوف مختلف در مشهد انجام و چهار هزار و ۴۳۶ واحد صنفی بازرسی شد که در این مدت پنج هزار و ۵۶۲ فقره تخلف شناسایی و ۲ هزار و ۸۹۷ پرونده شکایت مردمی و ۹۹۳ پرونده تخلف در مجموع به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در مشهد تشکیل شد.

بنانژاد تصریح کرد: از بین شکایات از واحدهای صنفی ۵۰۵ فقره جلب رضایت انجام شد و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجه به شاکیان برگشت داده شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد عنوان کرد: با همکاری اتحادیه ها در ۶ ماه گذشته اقدامات مناسبی برای کنترل و تنظیم بازار انجام گرفت و برخی اقدامات منجر به کاهش تعرفه لاستیک از سوی دولت و همچنین تفویض اختیار تاییدیه نخست ثبت سفارش کالا به مسئولان استانی شد.

وی بیان کرد: از اقدامات نظارتی در سه ماه گذشته، برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، برگزاری ۲ نمایشگاه برای عرضه کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار در ۲ نقطه از حاشیه شهر و توزیع آنها تا حد اشباع، اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و طرح نظارتی ویژه ایام محرم برای کنترل بازار بوده است.

وی اذعان داشت: طرح ویژه نصب برچسب قیمت بر روی کالاها با همکاری اتحادیه ها در شهر مشهد اجرا شد که در کاهش قیمتها و جلوگیری از گرانی نقش مهمی داشت.

بنانژاد گفت: برای برخی کالاها تقاضا بیش از حد انتظار بود و همین تقاضای کاذب باعث گرانی شد به عنوان مثال تقاضا در حوزه لوازم خانگی در چند ماه اخیر به نحوی شد که فروشندگان به سوی پیش فروش این نوع کالاها سوق یافتند.

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: جشنواره فروش نیز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه در مشهد برگزار می شود که طی آن دستگاه های اجرایی مختلف بویژه مجتمع های تجاری و شرکت های هواپیمایی کالاها و خدمات خود را با تخفیف ویژه عرضه می کنند.