به گزارش پایگاه خبری ربیع، غلامرضا الهیاری در گفتگویی اظهار کرد: آغاز طرح لانه کوبی جوندگان موذی در سطح ۱۷۵ هکتار از تاغزارهای شمال شهر زواره شروع شد.

وی افزود: مرحله اول طرح لانه کوبی جوندگان موذی و مبارزه با آفت موش صحرایی، به عنوان مخزن اصلی بیماری سالک در در تاغزارهای شمال شهر زواره انجام می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان علاوه بر حفاظت از جنگل های دست کاشت شهرستان، همزمان در حوزه سلامت عمومی و مبارزه با بیماری سالک فعال بوده است.

اللهیاری با بیان اینکه طرح مبارزه با آفت موش بین بازه زمانی دو ماهه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: موش صحرایی جونده موذی و یکی از گونه‌های مهاجم برای محصول کشاورزان است.

وی تاکید کرد: موش های جونده موجب آسیب‌های فراوان اقتصادی و زیست محیطی ناشی از تخریب انبار مواد غذایی، از بین بردن جنگل‌های طبیعی دست کاشت و پوشش گیاهی و وارد آوردن خسارت به محصولات کشاورزی، زراعی و باغی می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: هر ساله طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در شهرستان اجرایی می‌شود که در سال گذشته بیش از یک هزار هکتار لانه کوبی انجام گرفته و در سال جاری نیز این طرح در بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی اطراف شهر زواره مهاباد تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/فرخی