به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی رحیمی‌زاده امروز با بیان اینکه بنیادمسکن انقلاب اسلامی متولی بهسازی مسکن روستایی می‌باشد و جهت برنامه‌ریزی نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور است، گفت: در تحقق این امر اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار توسط بنیادمسکن با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می‌گردد.
وی افزود: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در سطح روستاهای البرز نیز اجرا می‌شود و گامی مهم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی و نیز ساماندهی و بهسازی مساکن روستایی می‌باشد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب بیان کرد: از اهداف این طرح بررسی امکانات عمومی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات معیشت روستائیان جهت برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه و عمران مناطق روستایی است.
رحیمی‌زاده به نقش بسیار پر اهمیت روستانشینان عزیز اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح مردم ساکن روستاها در مشارکت و همکاری و ارائه اطلاعات دقیق به مسئولین آمارگیری نقش مهم و اساسی دارند.
وی با بیان اینکه این دوره از طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی، در ۶ شهرستان استان البرز بررسی می‌شوند و شامل ۳۳ روستا در شهرستان‌های کرج، اشتهارد و فردیس بوده و ۲۶ روستا در شهرستان ساوجبلاغ و ۲۳ روستا در شهرستان طالقان و ۱۶ روستا در شهرستان نظرآباد است.
انتهای پیام/۳۳۹۳