به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار سمنان با بیان اینکه شهر سمنان مجهز به شبکه فیبر نوری شد، افزود: با اجرای این شبکه گامی بلند در توسعه ی شهری هوشمند خواهیم برداشت.

سید محمد ناظم رضوی گفت: این پروژه که با همکاری شرکت ایرانسل در سمنان انجام شد، به عنوان یکی از بهترین و دقیق ترین پروژه های ایرانسل در کشور است که این شرکت از همکاری با شهرداری سمنان ابراز رضایت کرده است.

وی بیان کرد: شبکه فیبر نوری انجام شده در هر لینک، ۱۰ گیگا بایت را پوشش می دهد و به عنوان زیرساخت حیاتی پروژه های شهرداری، در بحث فناوری اطلاعات خواهد بود.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه این پروژه حدود ۲ سال به طول انجامیده است، اظهار داشت: در این پروژه سعی شده تمام سطح شهر پوشش داده شود و از راه آهن سمنان تا پل جهاد و میدان امام حسین تا میدان امام رضا به طول ۲۵ کیلومتر تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

شهردار سمنان شبکه فیبر نوری انجام شده را جهت استفاده شهرداری سمنان در بحث ارائه خدمات شهری ذکر کرد و افزود: با اجرای این شبکه، پارک های سمنان، ایستگاه های آتش نشانی، ساختمان های شهرداری، میادین و بلوارها، ایستگاه های کنترل ترافیک و بسیاری از مراکز مهم سطح شهر تحت پوشش قرار خواهد گرفت و کمک شایانی را در ارائه خدمات فرهنگی، ترافیکی، امنیتی و IT به عنوان شهری هوشمند خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اجرای این پروژه و کاهش هزینه های شهرداری سمنان، گفت: با اجرای شبکه فیبر نوری در ایام دهه فجر گام مهمی را در توسعه شهری هوشمند خواهیم برداشت و تلاش داریم بهترین خدمات را به همشهریان عزیز شهر سمنان داشته باشیم.