به گزارش پایگاه خبری ربیع، در مراسمی که با حضور دکتر نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر دیرباز ریاست دانشگاه و اعضای هیئت علمی برگزار شد از پژوهشگران برتر اعضای هیئت علمی، کارمندی و دانشجویی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.
در ابتدای مراسم دکتر فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم، در زمینه پیشرفت دانشگاه از رتبه ۵۰ به ۳۵ بین دانشگاه های کشور گفت: یکی از شاخص های مهم رتبه بندی میان دانشگاه ها میزان فعالیت های علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان است که دانشگاه قم با ظرفیت های بالای خود توانایی کسب رتبه ۱۰ دانشگاه برتر را نیز داراست.
دکتر دیرباز ریاست دانشگاه نیز ضمن تشکر از اعضای هیئت علمی دانشگاه افزود: تمام توان دانشگاه و مسئولین آن بر این است که جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه در میان دانشگاه های کشور ارتقا پیدا کند و زمینه تحقیقات علمی و پژوهشی اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان بیش از پیش فراهم شود و در این زمینه مراکزی مانند مرکز رشد دانشگاه قم که اقدامات خوبی هم انجام داده است، حائز اهمیت است.
دکتر دیرباز با توجه به وجود سطح بالای دانشکده های حقوق و ادبیات افزود: تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت علمی ما دارای تحصیلات سطوح بالای حوزه علمیه هستند که با توجه به نیاز کشور به ارتقای حوزه علوم انسانی این نکته به عنوان یک مزیت بسیار مناسب برای دانشگاه به حساب می آید.
دکتر نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه جامع استان قم گفت: اقدامات خوبی در زمینه همکاری های چندجانبه بین مراکز علم و فناوری مانند مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با دانشگاه و صنعت صورت گرفته که پژوهش های دانشگاهی ما به سمت رفع نیازهای صنعت و جامعه باشد و پژوهش های تقاضا محور با هدف ارتقای صنعت و پیشرفت کشور صورت پذیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای دانشگاه قم افزود: با توجه به همجواری دانشگاه قم با حوزه علمیه این ظرفیت بسیار خوب برای دانشگاه قم فراهم شده تا در حوزه علوم انسانی که مورد نیاز دانشگاه های نسل چهارم هستند پیشرفت های قابل توجهی محقق شود.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان نیاز جامعه به پیشرفت دائمی گفت: شرکت های دانش بنیان با پشتوانه علمی خود به عنوان یک شتاب دهنده مناسب برای رفاه جامعه و ارتقای سطح علمی کشور در جهان عمل می کنند که با توجه به حضور دانشگاهیان و نخبگان در این شرکت ها تحولات بسیار خوبی در زمینه تجاری سازی ایده ها رخ داده است.
در ادامه مراسم نیز از پژوهشگران برتر سال ۹۸ دانشگاه تقدیر به عمل آمد که اسامی ایشان بشرح ذیل می باشد.