به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از اسفراین ، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز گذشته در سفر خود به اسفراین به همراه استاندار خراسان‌شمالی و اعضای مجمع نمایندگان مردم خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار از مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین بازدید و از نزدیک با امکانات آموزشی و پژوهشی و خوابگاه دانشجویان پسر مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی این مرکز آموزشی آشنا شد.

مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه این بازدید به خبرگزاری گفت: تاکنون مجتمع آموزش عالی اسفراین با مأموریت فنی و مهندسی که داشته توانسته توفیقات خوبی را کسب کند و می‌تواند کماکان به‌صورت تخصصی به کارش ادامه دهد و یکی از ویژگی‌های که این مجتمع آموزش عالی و فنی و مهندسی دارد و باید هم تقویت بشود و حمایت بشود تعاملش با صنعت است.

وی در ادامه بیان کرد: ما امسال را به‌عنوان سال مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال پذیری مطرح کرده‌ایم که یکی از مصادیق ارتقاء توان اشتغال پذیری دانشجویان که عمدتاً در دانشجویان کارشناسی باید باشد ارتباط برقرار کردن آن‌ها با بخش صنعت است و این شهرستان چون ریشه‌اش صنعتی است و زیرساخت‌های خوبی در این شهرستان فراهم است این مرکز آموزشی که مأموریتش فنی و مهندسی است می‌تواند توفیقات خوبی را به دست آورد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اساتید و مسئولین این مرکز آموزشی خواست تلاش کنند تا در دانشجویان بخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی شکل‌گیری فکر و اندیشه و ارتقاء توانمندی آن‌ها که در این مقطع بیشتر به تصویر کشیده می‌شود و معنا پیدا می‌کند را تقویت کنند و بنابراین توصیه و درخواست من این است که تلاش بکنند در کنار آموزش مبانی نظری حتماً ارتباط عملی و مهارتی با بخش صنعت را در آن‌ها فراهم کنند و این قطعاً یک امتیاز بسیار مثبت و جدی خواهد بود.

شریعتی نیاسر  در ادامه بیان کرد: من آینده آموزش عالی را در استان خراسان‌شمالی منطقه اسفراین را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم و تصور می‌کنم می‌شود وضعیت بسیار مطلوبی را برای آینده این منطقه پیش‌بینی کرد.

گفتنی است مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در سال ۱۳۹۱ تأسیس‌شده و هم‌اکنون دارای ۱۳ رشته فنی و مهندسی با بیش از دو هزار نفر دانشجو از سراسر کشور و دارای ۵۱ نفر عضو حیات علمی است.

انتهای پیام/ر