به گزارش پایگاه خبری ربیع، اما ظاهرا این ویژگی تا امروز آماده نشده بود و گوگل این قابلیت را حذف کرد. اکنون خبرهایی به گوش می رسد که گوگل دوباره در حال کار روی این موضوع بوده و نسخه بتای آن را با صفحه کلید شناور ورژن  ۷.۶.۱۳.۲۱۵۵۰۵۰۴۱ در اپلیکیشن Gboard ارائه داده است. این صفحه کلید شناور را می توان در هر نقطه از صفحه نمایش قرار داد و با تغییر اندازه آن را به جایگاه دلخواه رساند و حتی برای تایپ کردن در جاهای مختلف اسکریت می تواند از ان استفاده کرد.

چگونه نسخه بتا را نصب کنم؟

برای اینکه بتوانید نسخه بتای آن را دریافت کنید بهتر است این مسیر را دنبال کنید. ابتدا پلی استور گوگل را باز کرده و به قسمت My Apps & games بروید. سپس به قسمت Installed رفته و Gboard را پیدا کنید. با اسکرول کردن به پایین امده و می بینید که حالت آزمایشی جدید و بتای این کیبورد در انجا وجود دارد. روی Join کلیک کرده و چند دقیقه بعد یک تستر بتا برای این اپلیکیشن را دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید هر زمان که خواستید این برنامه بتا را ترک کرده و به استفاده از ورژن عمومی Gboard بپردازد.

آپدیت بتای جی بورد با کیبورد شناور ارائه می شود

برای فعال کردن صفحه کلید شناور، روی پیکان سمت چپ در نوار پیشنهادات Gboard کلیک کنید. در سمت راست یک نماد سه نقطه ای وجود دارد. روی ان کلیک کنید و روی Floating ضربه بزنید. صفحه کلید را با ضربه به پایین بکشید. برای مستقر کردن صفحه کلید شناور روی آن ضربه بزنید. همچنین می توانید آن را به سایز عادی برگردانید و یا آن را به پایین صفحه بکشید.

اگر همه چیز خوب پیش رود، کاربران اندروید باید این ویژگی را در نسخه عمومی برنامه در آینده ای نه چندان دور ببینند. از جدیدترین ویژگی های دیگری که به کیبورد گوگل اخیرا اضافه شد نیز امکان ساخت GIF با جی بورد بود که  قابلیت چندان جدیدی نیست و از سپتامبر سال گذشته برای کاربران این اپلیکیشن ممکن بوده است. با این وجود، تا پیش از عرضه این به ‌روز رسانی برای دسترسی به دکمه ساخت GIF باید در پشت دکمه اموجی ها با کلیک طولانی به دنبال آن می گشتید. اکنون این دکمه به نوار پیشنهادات منتقل شده است و دسترسی را برای کاربرا راحت کرده است.