به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر شما هم جزو دارندگان گوشی‌های LG G5 یا V20 هستید، یک خبر خوب برای شما داریم؛ کُد منبع هسته (kernel)  این دو گوشی برای اندروید ۸.۰ یا همان Oreo بر روی وب سایت رسمی این کمپانی قرار گرفت که عرضه این آپدیت را تأیید می‌کند.

گوشی G5 با آن طراحی ماژولار خاصی که داشت، در سال ۲۰۱۶ با نسخه Marshmallow از سیستم عامل اندروید عرضه شد. بعدتر این گوشی به اندروید ۷ یا همان Nougat  ارتقا یافت و حالا آن‌طور که از شواهد بر می‌آید، در انتظار اندروید ۸.۰ نشسته است. در البته پیش‌تر در ماه مارس نیز اپراتور آمریکایی T-Mobile عرضه آپدیت ارتقا به اندروید ۸.۰ برای پرچمدارن LG را وعده داده بود. حالا LG کُد منبع هسته آماده شده برای اندروید ۸.۰ را بر روی وب سایت رسمی خود قرار داده است.

در زمان نگارش این مطلب، کُد منبع یاد شده صرفاً برای مدل‌های مختص به کره جنوبی G5 و LG V20 در دسترس است که به ترتیب دارای شناسه‌های F700K ،F700L ،F700S و F800K، F800L ،F800S است. در صورتی همه چیز طبق برنامه پیش برود، احتمالاً به زودی شاهد انتشار نسخه پایدار از کُد منبع هسته خواهیم بود که نه تنها زمینه ساز عرضه آپدیت ارتقا به اندروید ۸ خواهد بود، بلکه امکان ساخت ROM های کاستوم مبتنی بر اندروید ۸.۰ را به توسعه دهندگان مستقل می‌دهد.