به گزارش پایگاه خبری ربیع، نگاه سنتی در شیوه های آموزش صرفا با اتکا به کلاس حضوری جایگاه خود را از دست داده است و امروزه با توجه به اینکه یکی از ارکان مهم سواد برخورداری از مهارت زبان خارجی است، عامل تغییر بعنوان یک ضرورت مطرح است .

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم در گفتگو با کیمیای وطن درباره آخرین روش ها برای آموزش زبان به کودکان گفت: آخرین طرح های تدریس و آموزش زبان انگلیسی در مجموعه آموزشی هفت اقلیم مبتنی بر فناوری دیجیتال با تمرکز بر ایجاد تغییر، همسان سازی وتوانمندسازی مخاطب می باشد.

مسعود هاشمی ،ادامه داد:طرح های تدریس زبان های خارجی در این مجموعه با استفاده از تکنولوژی روز، انواع هنرهای نمایشی و تجسمی با شعار “هم بازی هم زبان” طبق استانداردهای بین المللی تهیه شده است.

هاشمی گفت: نگاه سنتی در شیوه های آموزش صرفا با اتکا به کلاس حضوری جایگاه خود را از دست داده است و امروزه با توجه به آنکه یکی از ارکان مهم سواد برخورداری از مهارت زبان خارجی است، عامل تغییر بعنوان یک ضرورت برای ما مطرح است .

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ موسسه زبان هفت اقلیم با تمرکز بر آموزش کودکان کار خود را آغاز کرد. در ۴ سال پیش، زمانی که در اندیشه تهیه طرح تدریس برای کتاب های آموزشی این مجموعه بودیم، برنامه گسترش آموزش ها و اینکه بتوانیم برنامه های آموزشی خود را در دسترس عموم قرار دهیم، بعنوان یکی از اهداف برای ما مشخص شد. بر این اساس، برند “دکتر اینگلیش” که نخستین و تنها مرکز برای آموزش زبان کودکان از ۴ تا ۱۳ سال است را به ثبت رساندیم.

او افزود: دکتر اینگلیش ((Dr.English))دومین برند ما بعد از هفت اقلیم است و بر این اساس، موفق به تالیف ۱۲ جلد کتاب در زمینه آموزش و مکالمه برای زبان کودک شدیم.

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم در خصوص برنامه های مختلف این اپلیکیشن، توضیح داد: تکالیف بصورت آنلاین و بسیار جذاب برای زبان آموزان طراحی شده است. چنانچه، برای نخستین بار با تولید بیش از ۱۰ نوع گیم یا بازی مختلف با توجه به محتوای جلسه آموزشی و به عنوان جایگزین آزمون های استرس زا، توانستیم شاهد تاثیرگذاری قابل توجهی بلحاظ فراگیری باشیم. کودک در قالب بازی های جذاب، نتیجه و نمره آزمونی که گویای پیشرفت او نیز هست را، کسب می کند.

وی با اعتقاد به تاثیر جذابیت در آموزش، گفت: در تولید محتوای آموزشی نخست باید ایجاد جذابیت برای زبان آموز درنظر گرفته شود تا انتقال مفاهیم و فراگیری حاصل شود.

مدیرعامل موسسه هفت اقلیم از طراحی اپلیکیشن AR”” یا هوش مصنوعی به عنوان یک بسته آموزشی خودجوش نام برد و گفت: در این اپلیکیشن، کودک می تواند با کمک خانواده، آموزش ها را دریافت نماید. در این اپلیکیشن یک سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته طراحی شده است که پاسخگوی پرسش های زبان آموزان است.

او با بیان اهمیت تکنولوژی و فناوری دیجیتال در آموزش زبان، اعلام کرد: مجموعه هفت اقلیم، اولین و تنها مرکز آموزش زبان کودک مبتنی بر فناوری دیجیتال است و هر رخدادی یا تغییری در اپلیکیشن دکتر اینگلیش بر اساس تکنولوژی است. اکنون بر روی اپلیکیشن VR”” یا واقعیت مجازی کار می کنیم تا اتفاقی نو در آینده رقم زنیم.

###بزودی در جایگاه “رهبر مارکت آموزش زبان کودک در ایران ” قرار می گیریم

وی ادامه داد: پروژه ما یک پروژه ملی است و تصمیم براین است تا بزودی در جایگاه “رهبر مارکت آموزش زبان کودک در ایران ” قرار گیریم.

هاشمی در ادامه از دیگر اهداف این مجموعه برای طراحی اپلیکیشن ها و امکان آموزش از راه دور، نبود مراکز استاندارد آموزش زبان در حاشیه شهرهای بزرگ، روستاها و مناطق دورافتاده را مطرح کرد و توضیح داد: با توجه به افزایش هزینه ها، مشکلات تردد و کمبود آموزگار و اساتید با تجربه در آموزش زبان، سیستم ها و اپلیکیشن های طراحی شده در این مجموعه، امکان دسترسی به آموزش زبان را برای همگان فراهم می سازد.

او درباره نحوه تعامل این مجموعه با آموزش و پرورش و معرفی طرح های تدریس و اپلیکیشن ها در مدارس، بیان کرد: بر این باوریم که خروجی زبان انگلیسی در کشور ما با حدود ۶۰ سال سابقه و با توجه به تعداد سالهایی که در مدرسه و دانشگاه آموزش می بینیم، چندان مطلوب نیست، در مکالمه بسیار ضعیف و تقریبا نمی توانیم انگلیسی صحبت کنیم که ضرورت تغییر در روش آموزش زبان را برای ما مطرح می سازد.

هاشمی گفت:همانگونه که ما تغییر را در سیستم خود اعمال کرده ایم، سعی بر این است تا آموزش و پرورش نیز برای توانمندسازی نسل آینده کشور، تغییر و تحول را مدنظر قرار دهد و همه دست اندرکاران این نهاد باید بطور منسجم کمک نمایند تا تغییرات اساسی تحقق یابد.

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم با اشاره به اینکه یادگیری زبان خارجی، درهای دیگری از علوم و دانش را به روی ما می گشاید، گفت: در هر رشته ای حتی راه اندازی یک رستوران، فراگیری علم و دانش روز دنیا، تکنیک های مختلف برقراری ارتباط که زبان یکی از آنهاست، ضروری به نظر می رسد و راه موفقیت را هموار می سازد.

پریسا خاکبازان