به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدعباس عراقچی در پی تکرار ادعاهای منسوخ گروهک تروریستی منافقین مبنی بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده در تاسیسات پارچین و انتشار وسیع این ادعاها در تعدادی از رسانه‌های غربی با بیان این مطلب افزود: ادامه این اتهامات تاریخ گذشته از سوی گروهک مزبور مضحک و تکرار سناریوی شکست خورده ای است که پیش از این، ابطال آن توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی گفت: بعد از بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و گزارش وی درباره فقدان ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران، که موجب بسته شدن پرونده جعلی معروف به PMD و رسوایی مدعیان آن گردید، توسل جستن مجدد گروهک تروریستی منافقین به این سناریوی شکست خورده نشان دهنده عمق عقب افتادگی فکری و سیاسی این گروهک و تلاش مذبوحانه آنان برای خوش رقصی در مقابل هیات حاکمه جدید آمریکا و فراهم کردن خوراک برای افراط‌ گرایان آن کشور است که ناامیدانه در پی بهانه ای برای خروج از برجام هستند.
عراقچی تصریح کرد: گروهک تروریستی و منفور منافقین هیچگاه جایگاهی نزد ملت ایران نداشته و دورانی که جامعه بین الملل به نمایش های مضحک این گروهک، و جا زدن ساختمان های اداری به جای تاسیسات هسته ای، توجه نشان می داد مدتهاست که گذشته است.
معاون وزیر امور خارجه به دولت آمریکا توصیه کرد: در دام آدرس های غلط و پرونده سازی های گمراه کننده ای که از سوی تروریست ها و حامیان منطقه ای آنها برای ترویج ایران هراسی انجام می شود، نیفتد. این مسیری است که دولت های گذشته آمریکا به کرات آزموده و هر بار سرشان به سنگ خورده است.

*ایران بهانه جویی ها را نمی پذیرد
رئیس ستاد اجرای برجام وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بهانه جویی برای عدم اجرای تعهدات برجامی را از سوی هیچ یک از طرف های برجام و به ویژه دولت آمریکا، نخواهد پذیرفت و هفته آینده در جریان کمیسیون مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ تمامی موارد بدعهدی، تعلل و مقابله جویی دولت آمریکا نسبت به برجام را مطرح و پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ایرنا/۲۰۷