به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: این دانشگاه علاوه بر مشارکت در تهیه کمک‌های نقدی و غیر نقدی، برای اجرای برنامه‌ها در خصوص کاهش اثرات روانی، فرهنگی و اجتماعی حاصل از بروز حوادث در مناطق سیل زده به صورت علمی و عملی آمادگی لازم وجود دارد.

شهرام عروف‌زاد با اشاره به برنامه‌های مختلف برای کمک به سیل زدگان اظهار کرد: مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به عنوان مرجع پرورش شخصیت معلم؛ که کمک به هم نوع و در کنار هم وطن بودن نیز بخشی از شخصیت او است، با تمام ظرفیت و امکانات در کمک به مردم مناطق سیل زده تا بهبود شرایط تلاش خود را خواهد کرد.

وی افزود: به تمام پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در سطح استان اصفهان ابلاغ شده است تا با ایجاد پایگاه و ستاد نسبت به جمع آوری و ساماندهی کمک‌های غیر نقدی و اقلام اهدایی پرسنل، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجو معلمان اقدام شود.

عروف‌زاد اظهار کرد: پرسنل و اساتید دانشگاه فرهنگیان اصفهان مکرر درخواست کسر از حقوق برای کمک به مناطق سیل زده را داشتن که یک کد جهت کسر از حقوق و کمک به مناطق سیل زده تعریف شد تا پرسنل و اساتید متقاضی با تکمیل فرم کسر از حقوق به مناطق آسیب دیده کمک نقدی کنند و این مبالغ به حساب دستگاه‌های امدادی مجاز جهت کمک به سیل زدگان واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ساکن مناطق سیل زده هستند با مجموعه آموزش و پردیس‌های تابعه هماهنگی شده است تا در خصوص غیبت‌های آموزشی و تأخیر تحصیلی دانشجویان مناطق آسیب دیده از سیل مساعدت داشته باشند، تا دانشجویان بدون هیچگونه نگرانی تحصیلی به دانشگاه بازگردند.