به گزارش پایگاه خبری ربیع، چاه شرب موسوم به شماره ۱۵ شرکت آب و فاضلاب کاشان همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجرانقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مسئولین شهرستان آماده بهره برداری شدد.

دکتر حمیدرضا مومنیان گفت: بی آبی به واسطه کاهش بارندگی و افزایش برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی جدی ترین چالش منطقه و شهرستان کاشان می باشد ؛ با این وجود «بحران آب» قابل مدیریت کردن است و رویکرد سیاست ها و برنامه های کلان کشور و منطقه در جهت سازگاری با بحران آب است.

وی تأکید کرد: شایسته ترین اقدام در این خصوص فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف آب می باشد و ضروری است مصرف آب در حوزه کشاورزی را کاهش داده و مصرف شرب را مدیریت نماییم.

فرماندار کاشان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام گرفته خاطرنشان نمود: با وجودی که همراه با افزایش جمعیت و ساخت و سازهای جدید واگذاری انشعاب به شهروندان رشد صعودی داشته ولیکن نمودار مصرف آب به صورت محسوس نزولی بوده و نشان از کاهش ۵ درصدی دارد ؛ همه ی این ها ناشی از آگاهی و بینش شهروندان و مدیریت مصرف توسط آنان می باشد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تأکید کرد: ضروری است به موازات بهره بردای از منابع زیرزمینی مباحث آبخیزداری را جدی گرفته و راههای تقویت سفره های زیرزمینی رابیش از پیش مدنظر قرار دهیم.

شایان ذکر است برای حفر و تجهیز این چاه و اجرای خط انتقال آب اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت آب و فاضلاب کاشان هزینه شده است.

انتهای پیام/قربانی