به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده  در برنامه‌ای با موضوع آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان، احصاء معروفات و منکرات زیست محیطی، اظهار داشت: شاخص آلایندگی در روزهای گذشته نسبت به چند روزی که مدارس تعطیل شد، بیشتر بود.

وی افزود: وضعیت مرگ و میر در اصفهان و مراجعه به اورژانس که ناشی از بیماری‌های مرتبط با عوارض آلاینده هاست نشان می‌دهد آلودگی اصفهان به حد وخیم رسیده است و نمی توانیم منتظر نتایج یک ساله پژوهش‌ها برای اقدامات عاجل در این زمینه باشیم.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف اصفهان با تاکید بر اینکه محیط زیست به عنوان دستگاه تخصصی باید کم کاری ها و مقصران در زمینه طرح جامع کاهش آلودگی را افشا کند، ابراز داشت: این درست نیست که تقلب مردم را در تغییر موتور خودروها برای معاینات فنی این قدر پر رنگ کنیم اما عوارض آلودگی نیروگاه‌ها و کارخانه جات که توسط بادهای غربی به شرقی به اصفهان منتقل می‌شود را فراموش کنیم.

وی با طرح این سوال انتقادی که چند درصد تردد بیش از اندازه خودروها که یکی از عوامل مقصر در آلودگی است، به ماشین‌های شخصی مدیران برمی گردد، تاکید کرد: بدون تعارف باید به مردم بگوییم که خودروهای نیروهای مسلح و نظامی نیز دچار مشکلات جدی است.

حجت الاسلام صادق زاده تصریح کرد: تا کی باید امید خود را به طرح‌های مختلف کاهش آلودگی ببندیم. لازم است عزم جدی و فعالیت‌های کوتاه مدت تاثیرگذار در این ارتباط جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مردم منتظر پاسخ مسئولان هستند، طرح ریختن به تنهایی فایده ندارد بلکه نیازمند موارد عملیاتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان هستیم.

نمی‌توانیم دلخوش به پلمب مشعل های مازوت سوز باشیم

جانشین مجمع رهروان امر به معروف اصفهان در واکنش به این مطلب که پلمب مشعل های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری مهم ترین اقدام اجرایی در طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان بوده است، اظهار داشت: این طرحی بود که با همت دادستانی استان سه سال پیش اجرایی شد، در شرایط کنونی که شاخص‌های آلایندگی بالاست چه اقدامی انجام شده است.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف اصفهان تاکید کرد: آیا در دو هفته اخیر هشدارهای لازم به مسئولان داده شده است و آیا از بالاترین مقام اجرایی استان تا پایین ترین به این دیدگاه رسیدند که باید با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

انتهای پیام/۲۰۷/