به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدرضا قلی پور با اشاره به آغاز کوچ عشایر به مناطق گرمسیر قشلاقی اظهار کرد: این کوچ ۴۵ روزه توسط سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان به مقاصد قشلاقی آغازشده است.

وی مراوه تپه، کلاله و گنبد در استان گلستان و مناطق شمالی شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی را ازجمله مناطق قشلاقی عشایر کوچ‌رو این استان عنوان کرد و افزود: عشایر تا پایان فروردین‌ماه در مناطق قشلاقی خود مستقر هستند و پس‌ازآن دوباره به بخش‌های ییلاقی بازمی‌گردند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی همچنین در ادامه با مخاطب قرار دادن عشایر گفت: بایستی پیش از انجام کوچ برای واکسیناسیون دام‌های خود هماهنگی لازم با مجموعه دامپزشکی منطقه مبدأ را انجام دهند و سعی کنند تا هنگام زمان روز به انجام کوچ پرداخته و شب‌ها از ادامه مسیر خودداری کنند.

وی همچنین از انجام هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی برای حضور در ایل راه‌ها خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای ایجاد مسیری امن در طول ایل راه‌ها با ارگان‌های انتظامی انجام‌شده است.

قلی پور با اشاره به تغییر وضعیت جوی طی چند روز آینده متذکر شد: عشایر به اطلاعیه‌های هواشناسی در طول مسیر کوچ توجه کنند و اقدامات مناسب در خصوص تغییر آب‌وهوا را از پیش مهیا کنند.

وی همچنین از هماهنگی برای خدمت‌رسانی ۱۱ دستگاه تانکر آبرسان برای کمک به عشایر در مسیر کوچ خبر داد و گفت: ایل راه‌های قشلاقی عشایر نیز در محدوده خراسان شمالی هموارسازی و تیغ‌زنی شده است.

گفتنی است بیش از ۵ هزار خانوار عشایری در خراسان شمالی حضور دارند که بیش از سه هزار و ۸۰۰ خانوار آن کوچ رو هستند.

انتهای پیام/