به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با توجه به حجم بالای تردد عابر پیاده در معابر منتهی به حرم مطهر، اظهار داشت: طبق آمارگیری طرح جامع حمل‌ و نقل شهر قم، به دلیل افزایش ایمنی و امنیت تردد در خیابان‌های منتهی به حرم، ایجاد پیاده راه در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم عملیات اجرای پروژه را در دو فاز اعلام کرد و  افزود: در فاز اول ایجاد پیاده راه، خیابان ارم حدفاصل سه‌راه بازار تا حرم مطهر و خیابان بهار اجرایی شد که امروز مورد استقبال مردم قرار گرفته و فضای این منطقه علاوه بر ایمنی تردد از منظر شهری خوبی نیز برخوردار است.

ذاکریان از آغاز فاز دو ایجاد پیاده راه خبر داد و تصریح کرد: ان‌شاءالله در فازهای بعدی خیابان‌های انقلاب و ادامه ارم تا چهار راه شهدا اجرایی شده و مسیرهای منتهی به حرم مطهر بهسازی می‌شود.

وی تأکید کرد: در تمامی این پیاده راه‌ها مسیر ویژه جهت دسترسی خودروهای امدادی (اورژانس و آتش‌نشانی) و خدماتی پیش‌بینی‌شده تا در صورت نیاز امدادرسانی در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم یادآور شد: قبل از پاک‌سازی و انسداد خیابان انقلاب جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه پیاده راه‌سازی، با حضور عوامل اورژانس و آتش‌نشانی طی بازدید و پیمایش میدانی نسبت به راه‌های دسترسی خودروهای امدادی توجیه لازم به‌عمل‌آمده است.

قابل‌ذکر است عملیات اجرای فاز دوم ایجاد پیاده راه در معابر منتهی به حرم مطهر در هفته دولت و با حضور مسئولین آغاز خواهد شد.