به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، عملیات اجرایی پروژه‌های آبفای استان البرز امروز با حضور استاندار آغاز شد. اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی‌آباد به طول دو هزار و ۹۰۰ متر با قطر ۵۰۰ میلی‌متر از جنس پلی‌اتیلن دوجداره با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و فعالیت ایستگاه پمپاژ آن نیز با ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مدت زمان اجرای این خط انتقال فاضلاب و ایستگاه پمپاژ آن برابر هفت ماه خواهد بود و با اتمام آن حدود ۳۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری قرار می‌گیرند.

دیگر پروژه‌ای که امروز بهره‌برداری شد، طرح خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم بود. این خط توزیع آب اصلاحی به‌منظور بهبود روند آبرسانی به ساکنان مسکن مهر ابریشم و تعدیل فشار مناسب در شبکه انجام شد. با این اقدام حدود پنج هزار خانوار ساکن در این منطقه از نعمت آب با شرایط کمی و کیفی مطلوب برخوردار می‌شوند.

طول خط انتقال پروژه خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم نیز یک هزار و ۹۰۰ متر است که ۲۵۰ میلی‌متر قطر دارد و از جنس چدن داکتیل بوده و با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی به اجرا درآمده است. از مجموع هشت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر ابریشم تاکنون برای حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد، کنتور نصب شده‌است و در کل پنج هزار خانوار تاکنون در آنجا ساکن شده‌اند.

انتهای پیام/س