به گزارش پایگاه خبری ربیع، جشنواره خانوادگی به همراه بازی های فکری رومیزی در دوشنبه های هر هفته در سمنان برگزار می شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری جشنواره خانوادگی به همراه بازی های فکری رومیزی در دوشنبه های هر هفته در سمنان خبر داد.

عباس بابایی با بیان اینکه این جشنواره با شعار «شهروند ورزشکار، شهر با نشاط» در دوشنبه های هر هفته برگزار می‌شود، اظهار داشت:صدای تپش بازی های فکری برای نخستین بار فردا دوشنبه ۷ مرداد ماه ساعت ۱۸:۰۰ در میدان کوثر، پارک شقایق به صدا در می آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد زمینه مناسب برای تجربه‌ای متفاوت از سرگرمی، نشاط و سلامت برای خانواده‌ها محور فعالیت‌های این سازمان است، تصریح کرد: در این جشنواره انواع بازی های فکری ، رومیزی و محیطی شامل کاپوچین، استدلایت، منارا، دومینوو….که مجموعا۱۵ میز و ۱۵ بازی برای خانواده ها اجراء خواهد شد.

بابایی در خصوص مزایای بازی های فکری گفت: مهارت‌های سودمند اجتماعی، از طریق بازی‌های فکری، قابل‌آموزش هستند؛ مهارت‌هایی که کودکان را به‌سوی یک زندگی شاد و دور از انزوا، سوق می‌دهند؛ مهارت‌هایی همچون “احترام به قانون”، “رعایت نوبت” و “سهیم شدن با دیگران”.

بازی‌های فکری، از ساده‌ترین مهارت‌های شناختی، همچون اعداد و الگوهای ساده تا پیچیده‌ترین محاسبات و تخمین‌ها را به کودکان می‌آموزند. در برخی بازی‌ها، شما آمیزه‌ای از “منطق، مهارت‌های ریاضی و تفکّر انتزاعی” را به‌کار می‌برید درحالی‌که هم‌زمان برای حرکت‌های بعدیِ خود و پاسخ به کُنش‌های دوستان‌تان نیز برنامه‌ریزی می‌کنید.

با توجه به تنوّع بسیار زیادِ بازی‌های فکری، هزاران راه مختلف وجود دارد که “مغز” خود را تمرین بدهید.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه بازی‌های فکری، فرصت‌هایی فوق‌العاده هستند که همه‌ی اعضای خانواده در یک “فعالیت مشترک” حضور پیدا کنند، افزود: بازی‌های فکری، امکانِ برخوردهای رو در رو را افزایش می‌دهد که به‌خودیِ خود، سلامتی روانی را برای فرد و خانواده در پی خواهد داشت.

عباس بابایی خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که اوقاتی شاد و پُرانرژی را باهم سپری می‌کنند، از “پیوندهای عاطفی” قوی‌تری برخوردار بوده و توانایی بهتری برای ایجاد “ارتباط” بین اعضای خود دارند.

این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان، هیات ورزش های همگانی شهرستان سمنان برگزار می شود.