به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، امیر غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ظهر امروز در آئین افتتاح ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای متمرکز استانی که در مدرسه دخترانه شهید تیمسار فلاحی برگزار شد، برگزاری مسابقات درون مدرسه ای را اقدامی ارزنده دانست و گفت: مسابقه و رقابت موجب شناسایی و ارتقای استعدادهایی می شود که در ورزش از اهمیت بسیاری برخوردارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز از برگزاری ۷۰۰ رویداد ملی و ۷۰ رویداد آسیایی و جهانی طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت، البرز حدود هفت هزار مدال ورزشی در مسابقات ورزشی کسب کرد. از ۳۷ مدال طلای به دست آمده توسط البرزی ها، ۲۷ مدال مربوط به بانوان بوده و این بیانگر پیشتاز بودن بانوان البرزی از آقایان در برخی رشته های ورزشی است.

غفرانی گفت: سال تحصیلی گذشته  ۲۰۰ هزار دانش آموز البرزی در در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای  شرکت کردندکه امسال پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان رشد بیشتری پیدا کند.

وی اذعان کرد: امروزه از فضاهای داخل مدارس استان البرز برای برگزاری رقابت های گوناگون استفاده شده و این امر موجب می شود در کنار آموزش و یادگیری علوم نظری، به مقوله ورزش نیز پرداخته شود که به دنبال آن، توان روحی و جسمی دانش آموزان افزایش می یابد و مسؤولین تربیت بدنی نفراتی را برای اعزام به مسابقات منطقه ای، استانی و کشوری انتخاب می کنند.

غفرانی با بیان اینکه فراهم شدن زیرساخت های ورزش استان در آموزش و پرورش کلید می خورد، اظهار کرد: نمود ارتباط نزدیک آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان البرز در ورزش کشور مشاهده می شود. در چند روز گذشته، نوید شمس، ورزشکار البرزی که به عنوان نماینده آسیا در مسابقات اروپایی تنیس روی میز حضور یافت موفق به کسب سه مدال طلا شد که موفقیت این دانش آموز افتخاری برای کشور است.

وی از کسب عنوان نخست توسط ناجیان غریق البرزی در مسابقاتی که در کیش برگزار شد خبر داد و با بیان اینکه چند تن از این ناجیان غریق دانش آموز بودند، افزود: مسابقات جام خوشه چین نیز در چندین رشته ورزشی برگزار شد و دانش آموزان و روستائیان البرزی موفق به کسب عنوان نخست در این مسابقات شدند. همچنین امسال دومین سالی است که البرز در مسابقات استعدادهای برتر کشور مقام اول را کسب می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پایان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان همواره در کنار آموزش و پرورش استان است و این همکاری دو طرفه تداوم خواهد داشت تا ورزش البرز پویاتر شود و قهرمانان ورزشی بااخلاقی از میان دانش آموزان البرزی شناسایی و پرورش داده شوند که الگویی برای ورزش کشور باشند.
انتهای پیام/پ۲/