به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محمدرضا ذاکر با اعلام خبر آغاز آموزش خلبانان برای ایرتاکسی در بجنورد اظهار کرد: دو فروند هواپیمای تکنام ساخت ایتالیا (شریک شرکت ATR) را تحویل گرفته‌ایم که متعلق به سال ۲۰۱۷ و مدرن و پیشرفته هستند.

مجری طرح ایرتاکسی فرودگاه بجنورد بابیان اینکه برای راه‌اندازی ایرتاکسی های فرودگاه بجنورد مبلغ یک‌میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است، افزود: اکنون در مرحله تکمیل زیرساخت‌ها و تربیت خلبانان و مهندسان فنی هستیم.

وی همچنین گفت: این ایرتاکسی ها دارای موتور پیستونی ملخی هستند که با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های اروپا تولیدشده‌اند و از توان مداومت پروازی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر برخوردارند. این هواپیماها می‌توانند در یک مسیر پروازی چندین مقصد داشته باشند و گزینه بسیار مناسبی برای استان کم مسافر و درعین‌حال دارای ظرفیت‌های محدود حمل‌ونقل (با توجه به نداشتن راه‌آهن و دوری از پایتخت) خراسان شمالی است.

ذاکر در انتها تصریح کرد: می‌توان از ایرتاکسی ها در تمام فرودگاه‌های کشور به‌ویژه فرودگاه‌های مناطق کوهستانی استفاده کرد.

گفتنی است هم‌اکنون در فرودگاه بجنورد فقط یک شرکت هواپیمایی در حال خدمت‌رسانی طی سه روز در هفته در مسیر هوایی ثابت تهران به بجنورد و بالعکس است.

انتهای پیام/