به گزارش پایگاه خبری ربیع، فضل الله بصیرت صبح امروز در جلسه مشترک برنامه ریزی مسابقات قرآن در محل اداره ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای اینکه قرآن را سرلوحه کارهای اجتماعی و فرهنگی قراردهیم باید در این راه تلاش کنیم.

وی افزود: فعالیتهای حوزه قرآنی در گذشته بصورت موازی کاری انجام می شد که جای شورای هماهنگی توسعه قرانی در این میان خالی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: برگزاری آزمون مشترک قرآنی یکی از فعالیتهای توسعه قرآنی است که می تواند در بخشهای مختلف صرفه جویی کند.

بصیرت با بیان اینکه آزمون قرآن بصورت مشترک و سرتاسری روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اردستان تا کنون ۳۱۱ نفر برای آزمون مورد نظر ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: آزمون در دو حوزه امتحانی اردستان و زواره برگزار خواهد شد که ۲۰۵نفر در آزمون کتبی و ۲۲۹نفر در رشته حفظ و ۲۴نفر در آزمون شفاهی شرکت داشته و در رشته ترجمه و مفاهیم ۱۳نفر معارف ۶۳ نفر و بصورت الکترونیکی شش نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: آزمون در دو نوبت ساعت هشت و ۳۰ و ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه برگزار و کسانی که ۹۰ امتیاز را کسب کنند جوائزی همراه با سفر عتبات عالیات به قید قرعه اهداء خواهد شد.

محمد رضا ترحمی در ادامه جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی قرآنی که در سال جاری تدوین شده به سمت و سویی حرکت می کند که تمام دستگاهها با همدلی و همیاری برنامه ها را اجرایی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: اداره اوقاف در بخش و حوزه قرآنی فعالیتها و تجربه خوبی را کسب کرده و اولین تجربه مشترک خود را با برگزاری آزمون دهم اسفند به دست خواهد آورد.

وی تاکید کرد: شهرستان اردستان علاقه مندان به فعالیتهای قرآنی بسیاری را در امامزاده ها و مساجد برای تاثیر گذاری در اختیار دارد.

ترحمی با بیان اینکه از طریق مساجد و امامزاده ها می توانیم بیشترین مخاطب را جذب کنیم، تصریح کرد: برنامه های منسجم در نقاط مختلف شهرستان می تواند نگاهها را تغییر دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان خاطرنشان کرد: ایجاد شورای مرکزی قرآنی در شهرستان می تواند همراه با خلاقیت و نوآوری باشد تا بتوانیم در سالهای بعد حرفی برای گفتن در استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود ۶۴ بقعه، امامزاده و اماکن مذهبی در اردستان فقط ۲۰ مورد آن بصورت فعال بوده که با فعال کردن فعالیتهای فرهنگی در کنار همه امامزادگان اثرات بهتری را نسیب شهرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/فرخی