به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: بخش کتبی این آزمون روز پنجشنبه ١۶ اسفند‌ماه و بخش شفاهی آزمون ١٨ تا ٢۴ اسفند‌ماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: این آزمون در ۴ گروه امتحانی حفظ قرآن کریم در قالب ١٢ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ٢ رشته، سیره و معارف اهل بیت (علیهم السلام)  در قالب ٣ رشته و آزمون‌های الکترونیکی با ٣ رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ضمن اشاره به تجربه موفق در برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ١٣٩۶ با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با توجه به اعلام آمادگی دیگر سازمان‌ها و نهادها جهت مشارکت در این رویداد بزرگ قرآنی، اظهار داشت: این آزمون در سال جاری با مشارکت پنج دستگاه و سازمان زیربط (معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سیما و دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور) برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: باتوجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به کلیه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به منظور در اولویت قرار دادن طرح حفظ جز سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ١۴۵٢، رشته حفظ جز ٣٠ به عنوان «کارویژه» آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام خسروی خاطر نشان کرد: همچون سالیان گذشته به مؤسسات قرآنی که قرآن‌آموزان آنها در هر یک از رشته‌های آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند، سرانه حمایت آموزشی تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، دستور‌العمل اجرائی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم  و جزئیات بیشتر این آزمون، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/