به گزارش پایگاه خبری ربیع،  انتخابات بیست و دومین دوره شوراهای دانش آموزی مدارس شهرستان کاشان با پیام وزیر آموزش و پرورش و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه شهرستان کاشان صبح امروز با حضور در محل برگزاری انتخابات دانش آموزی مدرسه شهدای مخملبافی کاشان انتخابات دانش آموزی را مقدمه ای برای انتخاب های جدی تر در آینده دانست و گفت: آزادی نعمت بزرگی است که در تصمیم گیری و انتخاب متجلی می شود و این تصمیمات است که سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند پس لازم است به هنگام هرتصمیم هرچند به ظاهر کوچک تمام ابعاد آن مورد سنجش قرار گیرد.
مرتضایی به اهمیت و جایگاه شورای دانش آموزی در پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی مدارس اشاره کرد و افزود: شوراهای دانش آموزی به عنوان نماینده همه دانش آموزان، می بایست با استفاده از ظرفیت اولیا مدرسه و دانش آموزان و از طریق اقدامات و ارائه پیشنهادات سازنده به عنوان پل ارتباطی قوی بین دانش آموزان با مربیان عمل کنند.
وی در ادامه بر اهمیت برنامه ریزی در زندگی تاکید کرد و گفت: افرادی به موفقیت می رسند که خود را پایبند به اجرای یک برنامه ریزی بلند مدت می دانند و در طی این مسیر به تجربیات والدین و مربیان خود احترام می گذارند.
معاون مدیرکل و رییس اداره آموزش و پرورش کاشان نیز به تبیین شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی،  طلایه داران گام دوم انقلاب» پرداخت و گفت: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است که علاوه بر تاثیر گذاری در این محیط می تواند زمینه ساز فعالیت های اجتماعی در آینده دانش آموزان باشد.
حسین مقنی، به برگزاری این انتخابات بین ۶۰۰۰۰دانش آموز کاشانی اشاره کرد و اظهار داشت: مدارس کاشان در سال تحصیلی قبل حائز رتبه های استانی شدند که میتوان به رتبه دوم استان توسط دبیرستان پسرانه حضرت علی اصغر (ع) ورتبه سوم توسط دبیرستان دخترانه شاهد مس فروش و تقدیر از مدارس محتشمی وامام خامنه ای وکتابچی در استان اشاره کرد.
در این مراسم با حضور فرماندار ویژه کاشان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان، معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش کاشان و جمعی از مسوولان شهرستانی زنگ انتخابات دانش آموزی کاشان به صورت نمادین نواخته شد.
▫️گفتنی است، براساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.