پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1021771
شنبه - 16 مهر 1401 - 15:38
به مناسب آغاز هفته وحدت

وحدت و همبستگی مسلمانان

هفته پیمان با راه اسلام دوباره از راه رسید تا بار دیگر میعادگاه دوباره برادری و اتحاد بین مسلمانان باشد و این وحدت را به رخ دشمنان اسلام بکشاند.

وحدت و همبستگی مسلمانان

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هفته پیمان با راه اسلام دوباره از راه رسید تا بار دیگر میعادگاه دوباره برادری و اتحاد بین مسلمانان باشد و این وحدت را به رخ دشمنان اسلام بکشاند.

۱۲ ربیع الاول به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول به روایت اهل شیعه روز میلاد حضرت محمد) ص( است .

وجود مبارک پیامبر مهربانی‌ها در بهار ماه‌ها پا در این کره خاکی نهاد تا پیام آور صلح و همدلی باشد.

بعد از انقلاب اسلامی فاصله بین این دو روز به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.

همواره در قرآن کریم، آموزه‌های دینی و روایات بر وحدت و دوری از تفرقه اشاره و تاکید شده است.

امام صادق (ع) همه‌ی مسلمانان را فرزند اسلام و برادر یکدیگر می‌خواندند.

رهبر معظم انقلاب نیز درباره وحدت بین مسلمانان می‌فرمایند: به نظر ما هفته وحدت خیلی مهم است و اتحاد مسلمانان، درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است.

دشمن در سال‌های اخیر با استفاده از فضای مجازی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آتش تفرقه را بین مسلمانان روشن کند و با توهین به اسلام و خاندان پیامبر چهره منحوس خود را نمایان کند.

از این رو هفته وحدت از اهمیت بسیاری قائل است و از آن می‌توان به عنوان یک سپر در جهت دفاع اسلام و مسلمانان استفاده نمود و توطئه‌های پلید دشمنان را خنثی کرد.

نکته قابل اهمیت این است که قرار نیست مذاهب شیعه و سنی یکی شوند بلکه بایستی در مقابل دشمن مشترک خود اتحاد و همبستگی داشته باشند و با تکیه بر مشترکات خود از جمله کتاب، قبله و پیامبر دست دشمنان را از سر دین الهی کوتاه کنند.

مسلمان در این هفته با همدلی و همبستگی می‌توانند جامعه اسلامی را به سمت پیشرفت و ترقی سوق دهند و زمانی که کلاف اتحاد بین آن‌ها محکم باشد دشمن راه نفوذی پیدا نمی‌کند.

 بنابراین این هفته فرصت مناسبی است تا با برگزاری مراسم‌ها، سخنرانی‌ها با وحدت و یکپارچگی نقشه‌های شوم دشمن نقش بر آب بشود.

 به خاطر داشته باشیم در این برهه زمانی که شبکه‌های مجازی در اختیار دشمنان اسلام قرار گرفته و با ایجاد شبهات می‌خواهند به ریشه اسلام تیشه بزنند، باید امت اسلامی نیز از طرق مختلف مقابل این فتنه‌ها بایستند و اجازه ندهند کشتی وحدت بین مسلمانان در دریای دشمنی و کینه دشمن غرق شود.

نجمه کریمیان