پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1041897
یکشنبه - 3 تیر 1403 - 15:08
به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر؛

همه به مهمونی غدیر دعوتیم

هجدهم ذی الحجه اتفاق عظیمی در تاریخ اسلام رخ داد و پیامبر مهربانی‌ها در چنین روزی پس از ۲۳ سال تلاش برای ترویج دین اسلام اسلام نوپا را به دستان شایسته‌ترین انسان حضرت علی (ع) سپرد تا مولای متقیان ادامه دهنده راه خاتم النبیین باشد و به عنوان اولین امام امت اسلامی را هدایت کند.

همه به مهمونی غدیر دعوتیم

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هجدهم ذی الحجه اتفاق عظیمی در تاریخ اسلام رخ داد و پیامبر مهربانی‌ها در چنین روزی پس از ۲۳ سال تلاش برای ترویج دین اسلام اسلام نوپا را به دستان شایسته‌ترین انسان حضرت علی (ع) سپرد تا مولای متقیان ادامه دهنده راه خاتم النبیین باشد و به عنوان اولین امام امت اسلامی را هدایت کند.

غدیر تجلی ولایت است. غدیر جلوه‌ای از نورانیت خداوند بر بندگان است. غدیر آمد تا جان‌های تشنه از ولایت را سیراب کند. شیعیان هر ساله در عید سعید غدیر خم برای پاسداشت تمام زحمات نبی مکرم اسلام و گرامیداشت آغاز امامت و ولایت علی ابن ابیطالب(ع) به جشن و سرور می‌پردازند.

در دو سه سال اخیر به مناسبت عید غدیر مهمانی زیبایی در پایتخت و بسیاری از شهرهای کشور برپا شده است. در این مهمانی با برکت همه از کودک گرفته تا جوان و پیر همه دعوتند. در واقع میزبان همه ارادتمندانی هستند که با عشق به مولای متقیان سر از پا نمی‌شناسند و با رفتن به چنین مهمانی بزرگ و باشکوهی عشق و محبت خود را به مقام امامت ابراز می‌کنند.

حال و هوای این مهمانی بسیار متفاوت‌تر از هر مهمانی دیگری است. همه در این مهمانی میزبان و میهمان‌اند. سفره مهمانی به وسعت یک ملت است. همه آمده‌اند تا هر چه در توان دارند برای پذیرایی میهمانان انجام بدهند. در این مهمانی افراد احساس غریبی نمی‌کنند، گویی همه با هم آشنا هستند.

موکب‌هایی از جنس مهربانی برپاشد است که جلوه‌ای است از موکب‌های اربعین. آری نام و یاد امام حسین در این میهمانی هم جاری است. یقینا این مهمانی شباهت بسیاری با مراسم اربعین حسینی دارد .حال و هوای بچه‌ها در این میهمانی عجیب وصف ناپذیر است. شادی کودکانه چنان موج می زند که تصویری دل انگیز از بازی‌های کودکان دلبند را در قاب میهمانی به تصویر کشیده است.

میهمانی غدیر بیعتی دوباره با مولاعلی(ع) است تا بار دیگر عهدی ببیندیم با مولایمان که تا پای جان برای حفظ مکتب شیعه استوار می مانیم و به چنین مذهبی افتخار می‌کنیم. در وجودمان احساس غرور و عزت موج می زند. برنامه‌های شاد و مفرحی نیز در این میهمانی برپا شده و شادی عید غدیر در این میهمانی بین همه تقسیم شده است. پذیرایی از میهمانان در کمال سادگی اما با طعم محبت و عشق به مولا انجام می‌گیرد و با نهایت ادب و احترام با میهمانان برخورد می‌شود و در این بین برخورد با کودکان تصویرهای خاطره انگیزی را رقم زده است. میهمانی غدیر تفکر ولایت را استمرار می‌بخشد و زمینه‌ای است برای ظهور حضرت ولی عصر (ع).

برپایی این کارناوال شادی معنوی و مذهبی نشان از تمدن جهانی اسلام است که در سایه سار قرآن و عترت آرامش را در دنیا به ارمغان آورده است.بی شک برپایی چنین جشن های مردمی در نشاط اجتماعی و تقویت پایه های دینی و مذهبی مردم تاثیر فراوانی دارد.امید است به برکت عید ولایت همدلی و اتحاد در بین مردم بیشتر شود.

نجمه کریمیان