تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1028822
چهارشنبه - 24 خرداد 1402 - 12:23
به مناسبت روز جهانی گل و گیاه؛

نقش گل در روحیه انسان

امروز مصادف است با روز جهانی گل و گیاه .گل به عنوان یک نعمت الهی و با رنگ های مختلف و عطرهای گوناگون طبیعت و این جهان را زیباتر کرده است.به همین دلیل اگر خداوند گلها را نمی آفرید این جهان جای زیبایی نبود و سردی و بی روحی آن را فرا میگرفت.خداوند گل را با حکمت آفرید تا با وجودش به انسان ها و زندگی آنها روح ببخشد.

نقش گل در روحیه انسان

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز مصادف است با روز جهانی گل و گیاه .گل به عنوان یک نعمت الهی و با رنگ های مختلف و عطرهای گوناگون طبیعت و این جهان را زیباتر کرده است.به همین دلیل اگر خداوند گلها را نمی آفرید این جهان جای زیبایی نبود و سردی و بی روحی آن را فرا میگرفت.خداوند گل را با حکمت آفرید تا با وجودش به انسان ها و زندگی آنها روح ببخشد.

طبق پژوهش های صورت گرفته تاثیر گل در روحیه و سلامت روان انسان به اثبات رسیده است.براین اساس نگاه کردن به گل ها و گیاهان باعث برانگیخته شدن احساس شادی و آرامش در افراد می شود و غم و اندوه را برطرف می کند.شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید که حکمت هدیه دادن گل به دیگران چیست ؟در جواب این سوال باید گفت یکی از دلایل آن این است که گل بر روحیات انسان تاثیر بسیاری دارد و همچون آرامبخش بر روح و روان اثر می گذارد و روح خسته را جانی تازه می بخشد.

با هر بار نگاه کردن به گل اتصال عصبی مثبتی در مغز افراد ایجاد می شود، در نتیجه شادابی و شادی در وجود انسان بوجود می آید.همه ما این لحظه را هنگام دریافت گل از دیگران به خاطر داریم که لبخندی ناگهانی بر چهره مان بسته می شود و احساس رضایت و شادی در وجودمان شعله ور می گردد.تاثیر گل حتی بر بهبودی حال بیماران نیز به وضوح دیده شده و سلامت جسمی آنها را به دنبال دارد.

جالب اینکه رنگ گل ها نیز در روحیات افراد تاثیر بسیاری دارد.رنگ های ملایم احساس آرام بودن به انسان می دهد و رنگ های تند و گرم انسان را به سوی هیجان سوق می دهد.

بنابراین گل مظهر پاکی و نماد آرامش است با فطرت انسان همخوانی دارد و هدف از خلقت آن این بوده غبار روزمرگی ها،خستگی ها،سختی ها را از روح و روان انسان بزداید روحیه تازه ای ببخشد و از طرفی باعث آرامش ،طروات و مثبت اندیشی در وجود انسان شود.پس بیاییم قدردان خداوند باشیم زیرا گل را برای تلطیف روح و روان ما آفریده است .همچنین با هدیه دادن گل به دیگران شادی و طراوت را به یکدیگر هدیه دهیم.

نجمه کریمیان