پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1040078
یکشنبه - 30 اردیبهشت 1403 - 12:50
به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا (ع)؛

مهربان عالم

ماه ذی القعده که از راه می‌رسد صحبت از خواهر و برادری به میان می‌آید که این ماه متعلق به وجود با برکت آنهاست. امروز میلاد ولی نعمت ما ایرانیان علی ابن موسی الرضا (ع) است. به همین مناسبت حال و هوای شهر رنگ و بوی امام رضایی گرفته و جشن و سرور برپاست.

مهربان عالم

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ماه ذی القعده که از راه می‌رسد صحبت از خواهر و برادری به میان می‌آید که این ماه متعلق به وجود با برکت آنهاست. امروز میلاد ولی نعمت ما ایرانیان علی ابن موسی الرضا (ع) است. به همین مناسبت حال و هوای شهر رنگ و بوی امام رضایی گرفته و جشن و سرور برپاست. نام امام رضا (ع) با خود مهربانی را به خاطر می‌آورد.

وقتی که پا به حرم باصفای آفتاب هشتم می‌گذاری مهربانی از صحن و سرایش می‌بارد و آن را با تمام وجود حس می‌کنی. هر گاه از ناملایمات دنیا دلگیر و ناامید می‌شوی تنها مکانی که در آن آرام می‌شوی و تمام هم و غم روزگار از دلت پرواز می‌کند حرم باصفای مولایمان امام رضا (ع) است. از نگاه مهربانانه امام مهربانی امید در دل جوانه می زند و غم و اندوه جایش را به شادی می‌دهد.

زمانی که درمانده می شویم و تمام درها به رویمان بسته جایی جز حرم امام مهربانی ها سراغ نداریم تا دل را در آن بتکانیم و به پنجره فولادش دخیل ببندیم. امامی که مظهر رحمت و مهربانی حضرت حق است.

در مهربانی امام رضا همین بس که هیچ گرفتاری را ناامید نمی‌کند و حریم نورانی‌اش دل‌ها را روشن می‌کند.

مشهد نجفی دیگر است، مشهد قبله گاه عشق است و مهربان و دوست داشتنی. مشهد سرزمینی است که مهربان‌ترین انسان را در خود جای داده و همچون نگینی در ایران می‌درخشد.مشهد قطعه‌ای از بهشت است و قبله گاه دلدادگان کوی دوست.

فرشتگان بال های خود را در حریم پور نور صحن و سرای امام رضا(ع) پهن کرده‌اند. زائران خود را به آستان جانان می‌رسانند تا با عطر خوش بوی حرم روحشون تازه گردد. اینجا مشهد است ساعت به وقت مهربانی. روایت رأفت و مهربانی امام هشتم در وصف نمی‌گنجد آنچنان بر سر هر زائری که خود را به مشهد الرضا می‌رساند دست مهربانی می‌کشد که سبک بال می‌شود و رضایت در وجودش موج می زند.

نقاره‌های حرم زیباترین موسیقی جهان را می‌نوازند و اشک را از دیدگان هر دلداده‌ای سرازیر می‌کنند. با هر صدای نقاره دل می‌لرزد و امید بر چشم‌ها حلقه می زند. از مهربانی حضرت چه بگوییم که هر چه داریم از دل رئوف ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضاست.

کسی که حتی به دشمن خود مأمون نیز مهربان بود و به هنگام بیماری از او عیادت می‌کرد. ما دلخوشیم به امام مهربان. کبوتر دل پروازکنان خود را به مرقد نورانی اش می رساند تا در پرتوی محبت امام رئوف معجزه ای از جنس نور ببیند. اگر فقط همین ویژگی اخلاقی این امام همام را الگو قرار دهیم دنیا جای بهتری برای زیستن می شود و بخشندگی و مدارا در آن موج می زند.

نجمه کریمیان