اقتصادی » پیشخوان » نجمه کریمیان
کد خبر : 1037948
سه شنبه - 15 اسفند 1402 - 13:19

مسافران چشم انتظار بلیت اتوبوس

بسیاری از مسافران در آستانه سفرهای نوروزی درصدد تهیه بلیت اتوبوس هستند ولی متاسفانه به دلیل کمبود بلیت به در بسته روبرو می شوند و اگر در این بین خوش شانس باشند شاید بلیتی نصیب آنها شود.

مسافران چشم انتظار بلیت اتوبوس

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، داستان کمبود بلیت اتوبوس مدت هاست چالش اصلی ناوگان حمل و نقل جاده ای محسوب می شود ولی برای حل این چالش مسئولان فقط به وعده بسنده می کنند و در عمل هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و در این میان حقوق مسافران ضایع می شود. از طرفی طبق واقعیت های آماری تعداد اتوبوس های موجود جوابگوی نیاز مسافران نوروزی نیست.البته در تمام طول سال این معضل وجود داشته و راهکار اساسی برای آن اندیشیده نشده است.

هشت ماه اهمال کاری وزارت راه به عنوان متولی اصلی ساماندهی ناوگان جاده ای سبب شد تا این وعده ها عملی نشود و کام مسافران نوروزی تلخ شود.کمبود بلیت اتوبوس دلایل مختلفی دارد که می توان به گرانی لاستیک، آب رفتن اتوبوس ها و کوچ راننده های اتوبوس به کشورهای همسایه و سایر هزینه های جاری اتوبوس و…اشاره نمود. حال این سوال مطرح است که چرا وزیر محترم راه و شهرسازی با وجود تصویب واردات اتوبوس در جلسه هیئت دولت  آنهم در اردیبهشت ماه اقدامی برای واردات انجام نداده است؟چرا مسئولان راهداری و وزارت صمت برای عملی شدن این دستور تعلل کرده اند ؟در حال حاضر چه کسی پاسخگویه گلایه ها و درخواست های مسافران در این خصوص هست؟چرا از رانندگان اتوبوس حمایتی صورت نگرفته تا بتوانند در مسیرهای برون شهری فعالیت کنند؟

تا چه زمانی باید شاهد این پاسکاری ها و کوتاهی ها درباره حقوق مردم و وقت ارزشمند آنها باشیم؟گویا آقایان مسئول مستحضر نیستند برای خدمت رسانی به مردم به این جایگاه رسیده اند؟آیا همچون مافیای واردات خودرو مافیای واردات اتوبوس نیز وجود دارد که به عنوان مانعی تمایل ندارد این معضل که با بخشی از زندگی مردم ارتباط دارد حل شود؟

بهتر نیست برای یکبار هم که شده به موضوع کمبود بلیت اتوبوس با یک نگاه ویژه ای بنگرید و آن را حل نمایید.به نظر می رسد این نیاز مردم است که اصلا مورد توجه مسئولان نیست.بهرحال مشخص نیست چه دست های پشت پرده ای مانع واردات اتوبوس به کشور شده و مسبب وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل جاده ای و سرگردانی تعداد بسیاری از مسافران شده اند.اکنون دیگر برای سروسامان دادن به این وضعیت آنهم در روزهای پایانی سال دیر است و بعید به نظر می آید این مشکل حل شود بنابراین لااقل مسئولان برای ایام بعد از عید و تعطیلات تابستانی به فکر چاره باشند و مسیر را برای واردات اتوبوس فراهم کنند.همچنین بایستی از صنف رانندگان با حمایت های مالی و تسهیلاتی کمک شود تا بتوانند از عهده هزینه های اتوبوس برآیند.

نجمه کریمیان