تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1031015
سه شنبه - 7 شهریور 1402 - 14:39
به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر؛

مردان خدمتگذار

در چنین روزی دو تن از خدمتگذاران به مردم توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنر نمادی از مظلومیت نظام و لکه ننگی در کارنامه سیاه منافقین محسوب می شود.

مردان خدمتگذار

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در چنین روزی دو تن از خدمتگذاران به مردم توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنر نمادی از مظلومیت نظام و لکه ننگی در کارنامه سیاه منافقین محسوب می شود.

این دو شهید،بزرگ مردانی بودند که در راه خدمت به مردم و کسب رضایت الهی خالصانه قدم نهادند و هرگز اسیر پست و مقام دنیوی نگشتند و هیچ گاه تشنه قدرت نبودند و نمونه ای از وحدت مردم با دولت بودند.این دو شهید بزرگوار خود را خادم مردم می دانستند و در همان مدت کوتاهی که مسئولیت داشتند با تمام تلاش و کوشش به مردم خدمت کردند و تا ابد نامشان در تاریخ این سرزمین به یادگار باقی ماند.هنوز هم از این دو شهید به خوبی یاد می شود و مردم خدمات صادقانه آنها را فراموش نکرده اند و یاد و خاطره آنها همیشه زنده است.

اما این دو مسئول آنهم در بالاترین مقام مسئولیت چگونه به چنین جایگاهی در بین مردم رسیدند؟بی شک ساده زیستی،خلوص در عمل،روحیه خستگی ناپذیر ،صبر و اخلاص و صمیمیت آنها با مردم باعث شد به این جایگاه برسند. شهیدان رجایی و باهنر با اتکا به نیروی الهی و ایمان به خدا خود را وقف خدمت به مردم کرده بودند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کردند.

این دو شهید با تفکری انقلابی تمام تلاش خود را در جهت تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به کار بستند تا در مسیر خدمت به مردم گوش به فرمان ولی فقیه خالصانه خدمت کنند.همین امر سبب شد در دوران کوتاه اما پربرکت گره های بسیاری از مشکلات مردم را باز کنند

با مروری بر دوران مسئولیت شهیدان رجایی و باهنر در می یابیم که آنها در تمام ابعاد خود را نزدیک به مردم می دانستند و حتی در سبک زندگی نیز به ساده ترین شکل ممکن زندگی می کردند.دوری از تجملات و رفاه سبب شده بود آنها در بین مردم محبوب باشند.

این دو شهید بهترین الگو برای مسئولین هستند تا در وضعیت فعلی و آنهم به دلیل شرایط اقتصادی دشوار در کنار مردم و بدون منت خدمت کنند و در این مسیر سختی ها را به جان بخرند. اگر مسئولین فعلی مشکلات مردم را با تمام وجود درک کرده و تا حدودی آن را حل کنند حتما در حافظه تاریخی مردم ماندگار خواهند شد.برای تحقق این امر باید از منش این دو شهید الگو گرفت و در مسیر توسعه و شکوفایی کشور و نزدیک شدن به مردم و حل مشکلات آنها گام برداشت.

همچنین دولتمردان با زبانی ساده و صادقانه با مردم سخن بگویند و نقصها و کمبودها را بیان نموده و قصورها و تقصیرات دولت را صادقانه با مردم در میان بگذارند.آن وقت است مردم نیز همواره با دولت همراهی خواهند کرد.

مکتب شهیدان رجایی و باهنر حتی برای نسل امروزی نیز الگویی به تمام معنا است و می تواند در تمام جنبه های زندگی تاثیر بگذارد.امید است راه و روش مردان خدمتگذار بار دیگر احیا شود تا در بین مسئولان به کار گرفته شود.

نجمه کریمیان