پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » موسیقی و هنرهای تجسمی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1022814
جمعه - 20 آبان 1401 - 12:30

فصل خزان کنسرت‌ها

جامعه موسیقی کشور پس از گذشت چند ماه از تعطیلی کنسرت‌ها روزهای غمگینی را سپری می‌کند و تا کنون خبری از برگزاری کنسرت‌ها به گوش نمی‌رسد.

فصل خزان کنسرت‌ها

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جامعه موسیقی کشور پس از گذشت چند ماه از تعطیلی کنسرت‌ها روزهای غمگینی را سپری می‌کند و تا کنون خبری از برگزاری کنسرت‌ها به گوش نمی‌رسد.

با اتفاقات اخیر روزهای بعد از شیوع کرونا نیز تکرار شد روزهایی که ویروس منحوس کرونا ناجوانمردانه بر پیکر دنیای موسیقی و بازار کنسرت‌ها ضربه زد و همچون هنر هفتم از این آسیب بی نصیب نماند.

بعد از فروکش کردن کرونا تنور کنسرت‌ها یکی یکی گرم شد و امیدها به این بازار برگشت. و حتی با وجود گرانی بلیت‌ها با استقبال مردم مواجه شد.

پس از آن همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله (ع )دوباره چراغ کنسرت‌ها خاموش شد و در روزهای پایانی ماه صفر خبر از برنامه ریزی ها درباره آغاز برگزاری کنسرت‌ها به گوش می‌رسید که ناگهان با ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور بازار موسیقی قربانی طعمه اغتشاشگران شد و در لاک خود فرورفت و ضربه سنگین اقتصادی بر فعالان این عرصه وارد کرد.

همچنین در این زمان هیچ کنسرتی غیر از کنسرت ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار نشد.

ناگفته نماند این موضوع برای همه خوانندگان و نوازنندگان صدق نمی‌کند و در این میان برخی از خوانندگان پول هنگفتی از برگزاری کنسرت‌ها در ماه های اخیر کسب کردند و خیلی مشتاق برگزاری کنسرت‌های خود آن هم در شرایط فعلی جامعه نیستند.

با این اوصاف اهالی موسیقی فعلاً تا متعادل شدن شرایط برگزاری کنسرت‌ها باید منتظر بمانند.

با توجه به اینکه این روزها فضای جامعه با غبار اغتشاشات و ناآرامی‌ها آغشته شده عدم برگزاری کنسرت‌ها می‌تواند بر نشاط و روحیه مردم تأثیر منفی بگذارد.

بر این اساس همانطور که اوضاع گیشه هم چندان تعریفی ندارد باید فکری به حال اهالی موسیقی کرد و مسئولان بایستی درباره شرایط آغاز فعالیت اهالی موسیقی چاره اندیشی کرده و تدابیر لازم را بیندیشند و شور و نشاط را به قلب و روح مردم تزریق کنند چرا که جای خالی برگزاری کنسرت ها و وجود فضای شاد و با نشاط بیش از قبل احساس می‌شود.امید است فصل خران کنسرت ها به فصل رونق و شور و نشاط برگردد.

نجمه کریمیان