پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1031109
جمعه - 10 شهریور 1402 - 14:34

شهریور؛ اوج سفرهای تابستانی

تابستان فصل گردش و سفر و فرصتی بی نظیر برای تجدید روحیه و تقویت همراهی و همدلی بین اعضای خانواده است.از این رو بایستی به گردش و سفر در این فصل از سال اهمیت داد و از این فرصت استفاده نمود.

شهریور؛ اوج سفرهای تابستانی

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، تابستان فصل گردش و سفر و فرصتی بی نظیر برای تجدید روحیه و تقویت همراهی و همدلی بین اعضای خانواده است.از این رو بایستی به گردش و سفر در این فصل از سال اهمیت داد و از این فرصت استفاده نمود.

گرچه طبق آمارهای اعلام شده میزان سفرهای تابستانی در سال های اخیر به دلیل کرونا وبعد از آن به دلیل گرانی و افزایش هزینه های سفر کاهش چشمگیری داشته ولی نباید از کل زندگی حذف شود،چرا که در روحیه تاثیر بسزایی دارد.کودکان و نوجوانان پس از ۹ ماه درس خواندن چشم انتظارند تا پدر و مادر با یک مسافرت آنها را خوشحال کرده و آب و هوایی عوض کنند.گویی تعطیلات تابستانی با مسافرت رنگ دیگری به خود می گیرد.بنابراین خانواده ها بایستی با تدبیر برنامه سفر را بچینند و سفری لذت بخش را برای فرزندان مهیا کنند.

در میان ماه های تابستان ولی شهریور بیشتر رنگ سفر به خود می گیرد و سفرها به اوج می رسد و جاده ها مملو از مسافرانی است که درصدد هستند تا به نقاط مختلف سفر کرده و لذت ببرند.در دین اسلام نیز به سفر رفتن آنهم جمعی تاکید فراوانی شده و به همین منظور آدابی نیز وارد شده است.

قرآن کریم نیز در آیات مختلف انسان ها را به سفر تشویق کرده است. «بگو در زمین سیر کنید و بنگرید عاقبت مجرمان چگونه بوده است.»(نمل آیه ۶۹(

علاوه بر این سفر، فوایدی به همراه دارد که آگاهی از آن می تواند افراد را بیشتر به سفر رفتن ترغیب کند.در اینجا به مواردی از فواید آن اشاره می کنیم.تمرین صبر و تحمل،تامین سلامت روان از جمله اضطراب و افسردگی،پیوندهای عاطفی با همسفران،ارتباط با خویشاوندان،افزایش سیستم ایمنی و…همگی از فواید سفر رفتن هستند.

حال اکنون که در ماه پایانی تابستان قرار داریم از فرصت باقی مانده برای مسافرت رفتن استفاده کرده و لحظات خوشی را برای اعضای خانواده رقم بزنیم.احتیاط در رانندگی و رعایت نکات ایمنی و همچنین آشنایی با راه ها و جاده ها،عدم رانندگی در شب می تواند اوقات سفر را به خوبی سپری کند.

نکته بعدی که در مسافرت رفتن اهمیت دارد پول است.درست است که با افزایش تورم و در نتیجه گرانی هزینه های سفر سرسام آور بالا رفته اما اگر بخواهیم سفر آنچنانی را تجربه کنیم حالا حالا نمی توانیم به مسافرت برویم از این رو با برنامه ریزی و مدیریت طول سفر و هزینه های آن را کاهش دهیم تا فرزندان با روحیه ای تازه به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس بروند.کافی است یک سفر با کیفیت همراه با شادی و نشاط برای خانواده به ارمغان آوریم.از طرفی امیدواربم مسئولان طرح کارت سفر را نیز که چندی است قول داده اند به مرحله اجرا درآورند و هزینه های بالای سفر را کاهش دهند تا همه مردم سفر را تجربه کنند.

نجمه کریمیان