پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1036897
یکشنبه - 22 بهمن 1402 - 11:44

شعبان؛ ماه مناجات خدا

با چشم برهم زدنی ماه رجب سپری شد و اینک ماه شعبان از راه رسید. ماهی سرشار از عطر بندگی و فرصتی برای پیوندی دوباره با خدای متعال. مشتاقان کوی دوست لباس بندگی بر تن کرده‌اند و اکنون با قرار گرفتن در ماه مبارک شعبان بر خاک بندگی سجده و خود را مهیای رفتن به ماه مهمانی خدا می کنند.

شعبان؛ ماه مناجات خدا

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با چشم برهم زدنی ماه رجب سپری شد و اینک ماه شعبان از راه رسید. ماهی سرشار از عطر بندگی و فرصتی برای پیوندی دوباره با خدای متعال. مشتاقان کوی دوست لباس بندگی بر تن کرده‌اند و اکنون با قرار گرفتن در ماه مبارک شعبان بر خاک بندگی سجده و خود را مهیای رفتن به ماه مهمانی خدا می کنند.

آری ماه شعبان بدرقه از ماه رجب و پیشوازی از ماه مبارک رمضان است. فرصتی شایسته که پروردگار به برکت وجود رسول مهربانی‌ها قرار داده تا با قلبی توام با یاد خدا و طلب مغفرت به درگاه الهی از لحظات بابرکت این ماه استفاده کنند تا مورد رحمت خداوند قرار گیرند.

در مهربانی و بخشندگی خدا همین بس که این ماه را همچون ماه رجب بهانه‌ای برای دیدار دوباره بندگان به خطا رفته و پشیمان گشته قرار داده تا نوای حزن انگیز مناجات آنها را بشنود و در آغوش مهر و محبتش قرار دهد. چه وصف ناپذیر است لحظه سخن گفتن با خدا آنهم در چنین ماه مبارکی که با صلوات بر پیامبر خدا سفارش شده است.

در این هنگام سلام بر ماه صلوات و راز و نیاز. سلام بر ماهی که بزرگترین انسان‌های روز زمین در آن متولد شدند. سلام بر ماهی که طلوعش با زادروز سومین ستاره آسمان امامت و ولایت آغاز می‌شود و با تولد قمر بنی هاشم(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت علی اکبر(ع) حال و هوایی خاصی پیدا می‌کند. سلام بر ماهی که با تولد صاحب عصر (عج)برکت پیدا می‌کند و جهان را درخشان می‌سازد.

سلام بر ماهی که با شادی اهل بیت (ع)عجین شده و غم در آن جایی ندارد. حال قدم در ماهی گذاشته‌ایم که نعمت‌های الهی بر بندگان نثار می‌شود. روزه گرفتن در این ماه سفارش شده و با همان حال و هوای ماه رمضان سپری می‌شود. صلوات ، استغفار و کمک به نیازمندان نیز در این ماه بابرکت فرصتی برای بازگشت به اصل خویش است تا به این بهانه روح و جان را از هر چه ناپاکی و گناه است پاک کنیم. اما بهترین نعمتی که خداوند در این ماه ارزانی داشته مناجات شعبانیه است. گفتگویی عاشقانه گرم و صمیمی و پرمحتوا بندگان با پروردگار.

اما نه این یک درد و دلی عاشقانه با خداست که اهل غفلت از درک آن عاجزند. سرتاسر این مناجات مملو از اقرار به عشق و بندگی خداوند است. چه روحبخش است صدای زمزمه مناجات شعبانیه در شب‌های بندگی.

حال می توان در این ماه شریف کوله باری از معنویت و روحانیت برای درک ماه رمضان تهیه کرد و خود را آماده ورود به این ماه مبارک ساخت. خدا را شاکریم که بار دیگر به ما فرصت درک این ماه را عطا نمود تا با عبادت و راز و نیاز به او نزدیک شویم.

نجمه کریمیان