پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1035771
چهارشنبه - 27 دی 1402 - 13:49
به مناسبت فرا رسیدن شب لیلة الرغائب؛

شب استجابت دعا

اولین شب جمعه ماه مبارک رجب در حالی فرارسید که مومنان مشتاقانه برای آمدنش لحظه شماری می‌کردند. لیله الرغائب شبی است برای خلوتی عاشقانه با معبود یکتا. در این شب عزیز خداوند با بخشش بندگان فرصتی دیگر برای بندگی و جبران گذشته فراهم می‌سازد تا بنده لباس تکبر از تن به در کند و با قلبی پشیمان برای عرض عذرخواهی و اظهار ندامت رو به سوی خدا آورد و وجودش را از گناه پاک سازد.

شب استجابت دعا

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اولین شب جمعه ماه مبارک رجب در حالی فرارسید که مومنان مشتاقانه برای آمدنش لحظه شماری می‌کردند. لیله الرغائب شبی است برای خلوتی عاشقانه با معبود یکتا. در این شب عزیز خداوند با بخشش بندگان فرصتی دیگر برای بندگی و جبران گذشته فراهم می‌سازد تا بنده لباس تکبر از تن به در کند و با قلبی پشیمان برای عرض عذرخواهی و اظهار ندامت رو به سوی خدا آورد و وجودش را از گناه پاک سازد.

لیله الرغائب شب آرزوهاست شبی که بنده پس از یکسال عصیان و نافرمانی به سوی خداوند رهسپار می‌شود و با قطرات اشک و قبلی امیدوار به بخشایش حضرت حق سجده بر خاک بندگی می‌گذارند. آری اینک درهای آسمان گشوده شده و خداوند منتظر شنیدن آرزوهای بندگان سراپا تقصیرش است. چه روح بخش است نسیم رحمت الهی در این شب سراسر امید. اصلاً جنس آرزو با امید نقش بسته و دلگرمی به انسان می‌بخشد. انسان با آرزو پیوند خورده و اگر نبود داشتن آرزو، انسان به زنده ماندن ناامید می‌گشت.

 امشب مجالی است برای گفتگو با معبودی که خود این شب را قرار داده تا بهانه‌ای شود برای شنیدن آرزوهای بندگان. همه چه مومنان و گناهکاران در این شب پر از نور مهمانند و خداوند آماده میزبانی از آنها را دارد.در این شب با شستشوی وجود از گناهان کرده روح و جان را برای آماده شدن در ماه میهمانی خدا مهیا می‌سازیم.

شکی نیست که خداوند می‌بخشد و جان خسته از غبار گناه و معصیت را در دریای رحمتش پاک می‌کند. امشب بزمی برپاست بزمی میان بنده و خدایش. خدایی که خالق آسمان‌ها و زمین است و هم اکنون گوش جان می‌سپارد به خواسته‌ها و حاجات بندگان خطاکارش.

چه فرصتی از این بالاتر که غرق در رحمت الهی شویم و در پناه پرودگار آرام گردیم. چه خوب است وجودمان را از امیال نفسانی و شیطانی پاک سازیم و با خواندن دو رکعت نماز استغفار به درگاه خداوند ابزار پشیمانی کنیم.

اینک روبروی سجاده عشق می‌نشینیم و سر بر آسمانها بالا می‌بریم تا با خدا سخن گوییم. خداوند صدای ما را می‌شنود و از آرزوهایمان خبر دارد. فقط لحظه شماری می‌کند تا صدایش کنیم و بگوید جانم بنده من، من سراپاگوشم برای شنیدن آرزوهایت و استجابت دعاهایت.

امشب را غنیمت شماریم برای آشتی دوباره با خداوند و نفس کشیدن در فضایی که با عطر نماز و راز و نیاز احساس می شود.ای کاش در میان آرزوهای در دل داشته فرج بزرگ مرد عالم هستی حضرت صاحب الزمان (عج) را آرزو کنیم که با فرجش تمام آرزوهایمان برآورده و جهان برای ماندن و نفس کشیدن جای بهتری خواهد شد.

نجمه کریمیان