تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1041028
دوشنبه - 21 خرداد 1403 - 12:46
نگاهی به سریال تلویزیونی «پشت پرده»؛

سفر به یزد

مجموعه «پشت پرده» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی تولید و این شب ها از قاب شبکه دو سیما در حال پخش است.این سریال با حال و هوای شهر یزد ساخته شده و بازیگران تهران و یزد در آن حضور دارند.

سفر به یزد

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مجموعه «پشت پرده» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی تولید و این شب ها از قاب شبکه دو سیما در حال پخش است.این سریال با حال و هوای شهر یزد ساخته شده و  بازیگران تهران و یزد در آن حضور دارند.رضا شفیعی جم،میرطاهر مظلومی،حسین سلیمانی،آزیتا ترکاشوند و مریم کاویانی از جمله بازیگران مطرحی هستند که در این مجموعه حضور دارند.این سریال در شهر یزد تولید شده و به نوعی آداب و رسوم مردم این خطه از ایران را روایت می کند.

ژانر سریال کمدی آنهم از نوع موقعیت است و طنز کلامی به وضوح به چشم می خورد.همانطور که گفته شد این سریال با حال و هوای مردم یزد تولید شده و لوکیشن آن کاملا مبتنی بر سبک زندگی یزدی هاست.شهر یزد از نظر فرهنگی ،معماری  و سبک زندگی متفاوت است و لهجه زیبای یزدی در این سریال نیز بر نمک آن افزوده و می توان گفت برگ برنده« پشت پرده »همین است که در یک شهر بومی تولید شده است.ترکیب بازیگران یزدی و تهرانی نیز سبب شده این سریال دیده شود.

موضوع این سریال مربوط به مسئله جمعیت و فرزندآوری است و به دلیل اینکه یزد قطب درمان ناباروی محسوب می شود با قصه سریال همخوانی دارد.البته برخلاف سریال های دیگر مستقیما به مسئله فرزندآوری اشاره نکرده و در بطن داستان قرار دارد و چالش های زوج های جوان را درباره فرزند آوری به طور واقعی به تصویر می کشد.

موضوع سریال از این قرار است که یک خانواده تهرانی برای درمان مشکل ناباروری عروس خانواده به یزد سفر می کنند و در ادامه با اتفاقات دیگری روبرو می شوند.بازیگران این سریال نیز در موقعیت کمدی تا حدودی به خوبی ظاهر شده اند و یک هماهنگی و انسجام در بین آنها وجود دارد.

از سویی موضوع داستان و نمایش فرهنگ مردم یزد در دیده شدن این سریال نقش بسزایی دارد.با توجه به اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری در کشور بایستی در تولیدات فرهنگی به این مطلب پرداخته شود و به شکل نامحسوس و به دور از هر گونه شعار آن را روایت نمود.همچنین تولیدات بومی و نمایش فرهنگ اقوام مختلف اقدام مطلوبی است که در این سال ها رسانه ملی به آن روی آورده و قطعا در افزایش مخاطبان تلویزیون نقش دارد.

آن دسته از بازیگران حاضر در این مجموعه که پیش از این نیز در کارنامه هنری خود آثار طنز داشتند خوب ظاهر شدند که از جمله آنها میر طاهر مظلومی است.تازه بازیگرها نیز بازی قابل قبولی داشتند.

حال باوجود اینکه چندین قسمت از این سریال چخش شده باید منتظر ماند و دید در قسمت های بعدی از نظر کیفیت و نوع بازی چگونه پیش می رود.

نجمه کریمیان