پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1037044
چهارشنبه - 25 بهمن 1402 - 10:03
به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام سجاد (ع)؛

سجاده نیایش

در چهارمین روز از ماه شعبان المعظم مولودی از نسل رسول الله (ص) قدم بر دنیا نهاد و دوباره نسیم رحمت الهی بر دیدگان اهل مدینه وزید. نور چشمان امام حسین (ع) در چنین روزی متولد شد و شور و شوقی وصف ناپذیر در سرتاسر گیتی برپا گشت. اینک سلام بر توای میلاد نور و نیایش و ای زینت دهنده عبادت کنندگان. سلام بر توای آقای عبادت و صبر .

سجاده نیایش

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در چهارمین روز از ماه شعبان المعظم مولودی از نسل رسول الله (ص) قدم بر دنیا نهاد و دوباره نسیم رحمت الهی بر دیدگان اهل مدینه وزید. نور چشمان امام حسین (ع) در چنین روزی متولد شد و شور و شوقی وصف ناپذیر در سرتاسر گیتی برپا گشت. اینک سلام بر توای میلاد نور و نیایش و ای زینت دهنده عبادت کنندگان. سلام بر توای آقای عبادت و صبر .

امیر سجاده آمد تا زیباترین دعاها از زبانش جاری شود و سجاده عشق پهن گردد. هنوز هم در گوش تاریخ صدای نجواهای عاشقانه‌اش با پرودگار عالمیان شنیده می‌شود. صدایی که در ظلمات غفلت و دنیاطلبی مردم به گوش می‌رسید. لحظه لحظه عمر بابرکت امام سجاد (ع) با یاد و نام خداوند سپری گشت و همچون نوری در وجودش تابیده شد.

با دعاهای از عمق جان گرفته و دلنشینش دنیا جانی دوباره می‌گرفت و برکت بر آسمان چیره می‌گشت. وارث زخم‌های کربلا بر سجاده نور سجده می‌کرد و فرشتگان دست‌های بالابرده و روح زخمی‌اش را بوسه باران می‌کردند. امام صبر و ایثار سر بر خاک بندگی می‌نهاد و شاکر تقدیرات الهی بود و هر آنچه که حکمت خداوند در آن قرار داشت. خدا اشک‌های جاری گشته بر رخ زیبایش را نوازش می‌کرد تا جانش از الطاف و عنایات الهی آرام گیرد.

زین العابدین (ع) شفاعت کننده مردان به گمراه رفته و امت غفلت زده از بند دنیوی بود. شانه‌هایش از عظمت و بزرگی خداوند و تاریکی دنیا به لرزه می‌افتاد و راه سلوک را بر همین سجاده عشق طی نمود تا شود زینت عبادت کنندگان. همین عبادت‌های خالصانه و عاشقانه وی با خدای متعال مرهمی برای دل شکسته از رنج دنیا بود تا راه زهد نشینی را انتخاب کند و حتی از این طریق ستون‌های بنی امیه را در هم شکند.

با بودنش هوای مدینه هم رنگ عبادت به خود گرفته بود. اما چگونه می‌توان یادگار ارزشمند ششمین معصوم را توصیف نمود که خود دانشگاه انسان سازی است. و تسکینی برای روح ناآرام که در هیاهوی این دنیای فانی تقلا می زند تا برسد به هر آنچه که دست نیافتنی است و رنگ و بوی دنیوی دارد.

چه تأسف بار است که این هدیه ماندگار در بین ما شیعیان مظلوم بوده و هست و کسی خدا را در آن جستجو نمی‌کند. حال به برکت این روز مبارک عهد بندیم از این گنجینه معنوی غافل نشویم و حق آن را ادا کنیم.ای عشق ایرانی ما ای چهارمین امام بر ما منتی بگذار و روحمان را آرام گردان همانطور که بر سجاده نور آرام می‌گشتی. امید آنکه این امام نورانی ما را هنگام عبادت بر سر سجاده عشق و در پیشگاه پروردگار شفاعت نماید.

نجمه کریمیان