پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1037174
جمعه - 27 بهمن 1402 - 12:52
نگاهی به سریال تلویزیونی بیست کویید؛

روایتی طنازانه از کرونا

سریال تلویزیونی بیست کویید مدتی است شب‌ها از شبکه سه سیما در حال پخش است. کارگردانی این مجموعه بر عهده هادی حاجتمند بوده و نویسنده آن حمید برزگر است. از بازیگران مطرح بیست کویید می‌توان به علی عامل هاشمی که پیشتر نیز در مجموعه‌های طنز دیده شده و اکنون در نقش یک جوان مشهدی بازی می کند. علی رام نورایی، آزیتا ترکاشوندمیرطاهر مظلومی و …نیز بازیگران این مجموعه هستند.

روایتی طنازانه از کرونا

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سریال تلویزیونی بیست کویید مدتی است شب‌ها از شبکه سه سیما در حال پخش است. کارگردانی این مجموعه بر عهده هادی حاجتمند بوده و نویسنده آن حمید برزگر است. از بازیگران مطرح بیست کویید می‌توان به علی عامل هاشمی که پیشتر نیز در مجموعه‌های طنز دیده شده و اکنون در نقش یک جوان مشهدی بازی می کند. علی رام نورایی، آزیتا ترکاشوندمیرطاهر مظلومی و …نیز بازیگران این مجموعه هستند.

در بین بازیگران این مجموعه شاهد بازی مجری توانمند تلویزیون فرزاد جمشیدی هستیم که اکنون در جایگاه بازیگری و در نقش یک پزشک جهادی به ایفای نقش پرداخته و البته تا حدودی موفق ظاهر شده است. به طور کل بازیگران بیست کویید تا حدودی موفق ظاهر شدند اما بهتر بود از بازیگران طنز مطرح استفاده شود تا در خروجی موفق کار تاثیرگذار باشد.

بیست کویید یک سریال اجتماعی و با مضمونی طنز روایتی از دوران کرونا است که با موقعیت‌های شیرین سعی داشته فضایی شاد را برای مخاطب فراهم کند و دوران کرونا را به شکل شیرین و دوست داشتنی برای مردم مطرح کرده است .

داستان این سریال حول محور یک خانواده است که همزمان با ورود کرونا با چالش‌هایی همراه می‌شوند. بدین ترتیب زمانی که کرونا اوج می‌گیرد نقش محمد جواد که با بازی علی عامل هاشمی انجام شده وارد گروه‌های جهادی می‌شود و به دنبال آن موقعیت‌های طنزی بوجود می‌آید.محتوی این سریال ساده و شبیه زندگی بسیاری از مردم است. از نوع لباس پوشیده گرفته تا ماشین و فضاهایی که تصویر برداری شده همه نشان از سادگی و شبیه به زندگی مردم است. بنابراین به نظر می‌رسد همین نزدیکی در دیده شدن این سریال نقش داشته باشد. همچنین در این سریال نقش پزشکان و افرادی که تواستند داروها و واکسن‌ها را تهیه کنند قابل دیدن است و داوطلب شدن عده‌ای از مردم برای کمک به کادر درمان را به تصویر می‌کشد.

دوران کرونا آنچنان تلخ و غم انگیز بود که هر روایتی از آن دوران تلخی خاصی دارد اما بیست کویید با وجود پرداختن به موضوع کرونا و ترسیم اتفاقات و فضای آن دوران اما تلخی را بیان نکرده است. سریال‌های مختلفی با موضوع کرونا ساخته شده که برخی از آنها بازتاب‌های خوبی در بین مردم نداشت به طوریکه حتی یک مجموعه طنز به نام «آزادی مشروط» پخش شده که بسیار ضعیف ظاهر شد. اما اینبار بیست کویید توانسته تا حدودی مخاطبان را جلب کند.

در پایان بیان این نکته لازم است همانطور که رهبر انقلاب نیز در سخنرانی‌هایشان همواره تاکید دارند که کرونا را مثل شهید آوینی روایت کنید ما همچنان نیاز به تصویر کشیدن روایت‌هایی از دوران کرونا داریم تا ضمن یادآوری آن روزهای سخت به مردم نشان دهیم چه کسانی و چگونه برای درمان بیماران جان خویش را به خطر انداختند و از آنها مراقبت کردند و یا افرادی که با تلاش‌های بی وقفه واکسن‌هایی را تولید و در دسترس قرار دادند..بنابراین پرداختن به کرونا و در زوایای مختلف اهمیت بسیاری دارد.

نجمه کریمیان