تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1040369
دوشنبه - 7 خرداد 1403 - 12:54

درآمدزایی با مادران بلاگر!

این روزها در شبکه‌های مجازی با مادرانی روبرو می‌شویم که به قصد درآمدزایی بچه دار می‌شوند و از ابتدای بارداری تا به دنیا آمدن فرزند و پس از آن دنبال کنندگان بسیاری را جذب می‌کنند و به همین منظور پول‌های فراوانی را به جیب می‌زنند. در این میان این کودکان هستند که قربانی زیاده خواهی والدین خود می‌شوند و در حقیقت بدون آنکه تمایلی داشته باشند به حریم آنها تجاوز می‌شود.

درآمدزایی با مادران بلاگر!

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این روزها در شبکه‌های مجازی با مادرانی روبرو می‌شویم که به قصد درآمدزایی بچه دار می‌شوند و از ابتدای بارداری تا به دنیا آمدن فرزند و پس از آن دنبال کنندگان بسیاری را جذب می‌کنند و به همین منظور پول‌های فراوانی را به جیب می‌زنند. در این میان این کودکان هستند که قربانی زیاده خواهی والدین خود می‌شوند و در حقیقت بدون آنکه تمایلی داشته باشند به حریم آنها تجاوز می‌شود.

متاسفانه این پدیده در سال‌های اخیر روند صعودی داشته و به نوعی جایگاه مادری را مخدوش کرده است. بی شک واژه مقدس مادر برای چنین مادرانی که در کسب پول غرق شده‌اند جفاکارانه است زیرا از مقدس‌ترین اتفاق زندگی سواستفاده کرده و همه چیز برای آنها به پول ختم می‌شود.

واقعاً چه بر سر برخی از زنان جامعه آمده که با چنین دیدگاهی حریم خصوصی کودک خود را برباد می‌دهند. کودکی که یقیناً زمانی که بزرگ می‌شود لب به اعتراض می‌گشاید و از این کار ناپسند والدین ابراز نارضایتی می‌کند.

با این حال آنچه که برای مادران بلاگر اهمیت دارد کسب درآمد از طریق پیشنهادهای کاری از جمله تبلیغات است. به همین منظور این مادران از زمان مثبت شدن جواب آزمایش ، تعیین جنسیت ، سیسمونی ، زایمان و چند روزگی برای تولید محتوای جذاب‌تر استفاده کرده  تا گوی سبقت را از بلاگرهای دیگر بگیرند و دنبال کنندگان بیشتری را جذب کنند.

در عالم مادر بلاگری آنچه که مهم است کسب درآمدهای هنگفت است. البته اگر باطن زندگی بسیاری از این بلاگرها را بررسی کنیم درمی یابیم که اثری از کانون گرم  نیست ولی ظاهر ماجرا به صورت دیگری روایت می‌شود. در ارتباط با بریز و بپاش های مادران بلاگر که در تولید محتوای آنها مشهود است به این نکته اشاره می‌کنیم و آن اینکه بسیاری از هزینه جشن‌ها و مراسمات مختلف رایگان است و آن به واسطه تبلیغاتی است که برای فلان تالار یا فلان آتلیه و …. انجام می‌شود و در ادامه درآمدهای میلیونی‌اش نصیب مادران بلاگر می‌شود.

این پدیده کم کم در زندگی بسیاری از زوجین نیز رسوخ کرده و اکنون شاهد برگزاری جشن تعیین جنسیت و …هستیم. این در حالی است که در سال‌های گذشته کسی اقدام به برگزاری چنین جشن‌هایی نمی‌کرد و همه برای مادران باردار حرمت قائل می‌شدند. بنابراین تاثیرات نامطلوب مادران بلاگر در جامعه کاملاً دیده می‌شود. اما بهتر است مادران بلاگر این واقعیت مهم را بپذیرند که با این کار ضربه به کودک می‌زنند و سلامت روحی و روانی آن را به خطر می‌اندازند. احتمالاً کودکان بلاگر شخصیتی خودشیفته پیدا می‌کنند و دچار اضطراب و افسردگی و کبود شدید عزت نفس می‌شود.

مطلب مهمی که در ارتباط با این پدیده ناهنجار اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اینکه در کشور ما قوانین بازدارنده برای برخورد با والدینی که اینگونه از کودک خود سواستفاده می کنند وجود ندارد.بنابراین با وضع قوانین از فعالیت مادران بلاگر جلوگیری شود تا دیگر شاهد ترویج چنین رفتارهایی در فضای مجازی نباشیم.حق هر کودکی است که کودکی کند و به دور از هرگونه رفتار نامناسب بزرگ شود.

نجمه کریمیان