پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1029659
یکشنبه - 18 تیر 1402 - 08:02
نگاهی به سریال تلویزیونی نیکان ؛

جنگیدن برای زندگی

سریال تلویزیونی «نیکان» مدتی است هر شب از قاب شبکه سه سیما روی آنتن می رود .این مجموعه به کارگردانی علی سراهنگ و تهیه کنندگی کامران مجیدی است.پژمان بازغی،سیما تیرانداز،شقایق فراهانی ،مریم سعادت،بهنام تشکر و… از بازیگران مطرح این سریال هستند.

جنگیدن برای زندگی

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سریال تلویزیونی «نیکان» مدتی است هر شب از قاب شبکه سه سیما روی آنتن می رود .این مجموعه به کارگردانی علی سراهنگ و تهیه کنندگی کامران مجیدی است.پژمان بازغی،سیما تیرانداز،شقایق فراهانی ،مریم سعادت،بهنام تشکر و… از بازیگران مطرح این سریال هستند.مه لقا می نوش زاد نیز در نقش نیکان و به عنوان کارکتر اصلی این سریال بازی می کند و با وجود اینکه اولین تجربه را در مجموعه های بلند تلویزیونی ایفا کرده اما انصافا به خوبی از عهده نقش برآمده و به عنوان یک دختر مستقل و مطالبه گر با تمام وجود برای اتفاقات پیش آمده در زندگی اش می جنگد.گرچه از لحاظ سنی این بازیگر با نقش نیکان تفاوت دارد اما باز هم توانسته نقشی باورپذیر را به نمایش بگذارد.

محوریت این سریال حول موضوع قاچاق دارو و مکمل های تقلبی در بازار می چرخد و کارگردان قصد داشته با انتخاب این موضوع به روز و مهم که گریبانگیر حوزه دارویی است پشت پرده و خسارات جبران ناپذیر این تخلف را در قالب یک سریال تلویزیونی به نمایش بگذارد.

بر اساس موضوع سریال مادر و پدر نیکان در یک شرکت دارویی فعالیت می کنند که به دلیل توزیع داروهای تقلبی وارداتی برخی از مصرف کنندگان بیمار و راهی بیمارستان می شوند و در قسمت های متعدد «نیکان »به داستان برخی از بیماران پرداخته می شود.پس از این اتفاق پلیس وارد عمل شده و مادر نیکان روانه زندان می شود‌.پدر نیکان نیز با برای اینکه از چشم پلیس دور بماند به طور پنهانی زندگی می کند.از سویی نیکان تلاش می کند برای آزادی مادرش و عبور از مشکلاتی که ناخواسته با آنها درگیر شده هوشمندانه عمل کند.جالب اینکه این شخصیت با وجود مشکلات اما از هدف اصلی خود که راهیابی به جشنواره ها و ارائه طرح های خود است دست برنمی دارد.

موضوع دیگر این سریال مربوط به عوامل پشت پرده تخلفات دارویی است ،که فعلا در حد معما باقی مانده و تاکنون رمزگشایی نشده است.

یکی از نقاط مثبت این سریال تعدد لوکیشن ها است که فضایی جالب و جذابی را برای جلب مخاطب ایجاد کرده است.

البته از بازی درخشان بازیگران باسابقه و کاربلد این مجموعه نیز نمی توان چشم پوشی کرد و نقطه قوت «نیکان» محسوب می شود.همچنین سریال ریتم خوبی دارد و داستان هایی که حول موضوع اصلی سریال مطرح است کشش خوبی برای جذب مخاطب به همراه دارد.

بهر حال «نیکان» هنوز ادامه دارد و به نظر می آید پایان خوشی در انتظار این مجموعه باشد.اما نباید این نکته را نادیده گرفته و اینکه نقش نیکان حرف ها و پیام های بسیاری را در خود جای داده که با کمی تامل می توان آنها را دریافت.بنابراین«نیکان» یادآور این موضوع است که اگر مشکلات متعددی در زندگی و بر سر راه آن وجود دارد اما نباید امید را از دست داد و امیدوارانه و محکم و استوار برای زندگی جنگید ،تا مشکلات را پشت سر گذاشت.

حال باید منتظر ماند و دید در قسمت های بعدی «نیکان» چه ماجراهایی در پیش روی مخاطب قرار می گیرد و آن را راضی نگه می دارد یا خیر؟

نجمه کریمیان