پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1025915
شنبه - 29 بهمن 1401 - 14:42

بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی

لوازم آرایشی یکی از محصولات پرطرفدار در بین خانم ها محسوب می شود.طبق آمارهای جهانی ایران جزء ۵ کشور اول مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است.از سال ۹۷ همزمان با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به داخل کشور فضا برای سودجویان لوازم آرایشی فراهم گردید و سبب شد اجناس تقلبی و قاچاق به صورت تصاعدی در بازار افزایش یابد.

بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، لوازم آرایشی یکی از محصولات پرطرفدار در بین خانم ها محسوب می شود.طبق آمارهای جهانی ایران جزء ۵ کشور اول مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است.از سال ۹۷ همزمان با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به داخل کشور فضا برای سودجویان لوازم آرایشی فراهم گردید و سبب شد اجناس تقلبی و قاچاق به صورت تصاعدی در بازار افزایش یابد.

از طرفی عدم نظارت کافی در رابطه با این محصولات باعث شده عرصه تاختن افراد سودجو بیش از قبل فراهم شود و این ممنوعیت به کام آن ها خوش بیاید.در این میان تنها حقوق مصرف کنندگان هست که نادیده گرفته می شود و مجبورند به دلیل قیمت مناسب و ارزان تر، این محصولات را خریداری کنند و بعضا نیز از تقلبی بودن لوازم آرایشی و بهداشتی اطلاعی ندارند چرا که سودجویان به هر ترفندی جنس تقلبی و قاچاق را وارد بازار کرده به طوریکه که نمی توان اصل و تقلبی بودن آن را متوجه شد.

نکته قابل توجه در این رابطه اینکه برخی از افراد به لطف توجه مردم به یک برند خاص آن کالا را در بازار ساماندهی می کنند.البته با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت محصولات خارجی اصلی هستیم.

با توجه به اهمیت این موضوع مسئولان باید پاسخگوی وضعیت موجود در بازار باشند.زیرا استفاده از محصولات آرایشی تقلبی بر سلامتی مردم تاثیر بسیاری دارد و بعضی از عوارض آن در درازمدت قابل مشاهده است.به گفته کارشناسان محصولات آرایشی تقلبی از مواد سمی و رنگ های غیر مجاز تولید می شود.

از طرفی با توجه به اینکه در تولید محصولات آرایشی در کشور وضعیت مطلوبی نداریم عدم واردات سبب شده شاهد رقابت در این فضا نباشیم و برخی از تولید کنندگان به تولید محصولات بی کیفیت ادامه دهند از این رو اگر ممنوعیت واردات برداشته شود با ایجاد فضای رقابتی می توانیم شاهد افزایش کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی باشیم و هم نیاز مردم به مصرف محصولات با کیفیت رفع شود.

از همه مهم تر راه برای تاختن سودجویان بسته می شود. گرچه تاکنون درباره اصل بودن اجناس آرایشی اقداماتی نظیر اجرای پست مارکت اجرا شده است ولی مسئولان مربوطه باید نظارت بیشتری در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشند و با متخلفان به صورت قانونی برخورد کنند.

نجمه کریمیان