تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1038359
دوشنبه - 13 فروردین 1403 - 12:13
نگاهی به ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون؛

آشتی با مخاطب

هر ساله برنامه‌های نوروزی سیما در ساعات باقی مانده به سال تحویل آغاز شده و با حضور چهره‌های مشهور از هر طیفی لحظات شادی را برای مخاطبان فراهم می‌کند. البته برخی از شبکه‌ها سیما از چند شب قبل از سال تحویل پخش برنامه‌های ویژه نوروز را آغاز کردند.

آشتی با مخاطب

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هر ساله برنامه‌های نوروزی سیما در ساعات باقی مانده به سال تحویل آغاز شده و با حضور چهره‌های مشهور از هر طیفی لحظات شادی را برای مخاطبان فراهم می‌کند. البته برخی از شبکه‌ها سیما از چند شب قبل از سال تحویل پخش برنامه‌های ویژه نوروز را آغاز کردند. در این بین شبکه‌های سیما با رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند با دعوت از مهمانان مشهور ، محبوب و انتخاب دکور چشم نواز و آیتم‌های جذاب سهمی برای جذب مخاطب داشته باشند.

در سال‌های اخیر چند تن از مجریان مشهور از تلویزیون دور شدند و سبب شد در سال‌های گذشته مخاطب از رسانه ملی دور شوند. مسئولان صدا و سیما پس از این اتفاق ناخوشایند برای تلویزیون امسال برای جبران این فقدان سعی کردند با بازگشت برخی از مجریان مشهور همچون فرزاد حسنی و حضور چهره‌ها و ستاره‌های شاخص مانند استاد ایرج، حامد بهداد، میلاد کی مرام، لیندا کیانی و … این خلأ را پر کند و فضا را برای آشتی مخاطب با تلویزیون ایجاد کنند.

حال قصد داریم در این نوشتار به ویژه برنامه‌های نوروزی سیما اشاره‌ای داشته باشیم. شبکه یک سیما با برنامه ایران دوست داشتنی و با اجرای چهار مجری از جمله پدرام کریمی، امیر حسین مدرس، فلورا سام و محمد معتمدی همراه بود که از میان این مجریان مدرس و کریمی بهتر ظاهر شدند زیرا تجربه اجرا را داشتند. آیتم‌های این برنامه با حضور رادیویی‌ها شاد و جذاب بود و حال هوای جمعه ایرانی را زنده کرد اما این برنامه از نظر حضور مهمانان نمره قابل قبولی را دریافت نکرد و نتوانست مخاطب را جذب کند.

شبکه دو سیما با برنامه شب عیدی مهمان خانه‌ها شد و اجرای این برنامه با حضور المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی همراه بود. این مجریان سال گذشته نیز با برنامه سال تحویل حضور داشتند و نسبت به قبل مسلط‌تر بودند. مهمانان شب عیدی به نسبت برنامه ایران دوست داشتنی مخاطب پسند تر بودند که می‌توان به حضور استاد علی نصیریان اشاره نمود.

البته این برنامه با حاشیه‌هایی همراه بود. از جمله این حاشیه‌ها شوخی ناخوشایند یک مهمان با مردم یک شهر بود که با واکنش‌های مخاطبان در فضای مجازی روبرو شد.

«سال نو »عنوان ویژه برنامه سال تحویل شبکه سیما بود که حامد سلطانی اجرای آن را بر عهده داشت. سلطانی با وجود اینکه در قامت مجری و در برنامه اعجوبه‌ها خوش درخشیده اما اجرای او هنوز در برنامه‌های تحویل سال جای کار دارد. آیتم‌های بازی با مهمانان و چالش گریم بازیگران از جمله نقاط قوت این برنامه بود.

فرزاد حسنی نیز با یک برنامه تولیدی به جمع مجریان تحویل سال اضافه شد و پس از مدت‌ها دوری با اجرایی کمتر چالشی مخاطبان را جذب کرد. حضور بازیگران مطرح از جمله حامد بهداد و خوانندگانی همچون ایرج فضایی متفاوتی را در این برنامه ایجاد نمود و به نظر می‌رسد توانسته بیش از برنامه‌های دیگر بینندگانی بیشتری را جلب کند.

در کل ویژه برنامه‌های سال تحویل با دعوت از چهره‌ها و حضور درست مسئولان راهی برای آشتی دوباره مخاطبان با تلویزیون را فراهم کرد.

نجمه کریمیان