به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروزمشکل اول اصفهان از نگاه شهرداری با توجه به شعار دوره ششم مدیریت شهری، مسائل زیست‌محیطی و حمل‌ونقل است، در روزهای اخیر به‌شدت آلودگی اصفهان را تجربه کردیم؛ آلاینده‌های زیست‌محیطی، خشکی زاینده‌رود، ترافیک معابر شهر از جمله مشکلات اصفهان است که اولویت شهرداری، کاهش عوارض حمل‌ونقل موجود است.

شهرداراصفهان درنشست صمیمانه با شهروندان با بیان اینکه اولویت نخست در مسائل شهری، تکمیل پروژه متروی این کلان‌شهر است، گفت: اگر بخواهیم آلودگی ناشی از حمل‌ونقل و ترافیک را کاهش دهیم و حمل‌ونقل ایمن داشته باشیم، تکمیل خط یک مترو، ادامه احداث خط دو و آغاز عملیات احداث خط سه مترو نیز باید انجام شود.

علی قاسم‌زاده ، با بیان اینکه با نسل امروز تنها نمی‌شود آرمانی صحبت کرد، تصریح کرد: باید با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها، جامعه امروز کارآمدی نظام را تجربه کند؛ حل مسائل اقتصادی و اجتماعی را باید با استفاده از توان حل مسئله انجام دهیم و توانمندی نظام جمهوری اسلامی را به نسل امروز اثبات کنیم.

وی ادامه داد: کار مشکلی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آن به عنوان «جهاد تبیین» یاد می‌کنند، انتقال این فرهنگ از زبان نسل پیشکسوت به نسل جوان است، که کاری بسیار دشوار است.

شهردار اصفهان افزود: با توجه به اینکه ادبیات افراد تغییر کرده است، ارتباط بین نسلی برای تبیین انقلاب لازم است، البته ویژگی مشترک جمع پیشکسوتان، دغدغه نسبت به انقلاب اسلامی است.

۷۰ درصد بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری مربوط به حوزه عمرانی است

قاسم‌زاده با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری همراه با سازمان‌های وابسته برای سال آینده، ۲۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت:حدود ۷۰ درصد این بودجه عمرانی و مابقی جاری است.  از حدود ۱۳ هزار میلیارد بودجه در سال جاری، به حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برای سال آینده رسیدیم که دلیل آن تورم بود.

وی با بیان اینکه از بودجه عمرانی سال آینده ۵۰ درصد آن مربوط به حوزه حمل‌ونقل است، تاکید کرد: بودجه‌ریزی سال آینده شهر اصفهان برای رفع مشکلات انجام شده است، لذا حدود ۲۰ درصد به صورت اختصاصی مربوط به مسائل زیست‌محیطی همچون حمل زباله و کاهش آلایندگی‌ها است.

قاسم‌زاده با اشاره به پروژه‌های سنگین شهرداری، گفت: خط دو مترو و رینگ چهارم ابرپروژه‌های اصفهان است که چند سال است آغاز شده و این دوره مدیریت شهری نیز آن را ادامه می‌دهد؛ خط دو ۱۶ کیلومتر طول و ۱۶ ایستگاه دارد که احداث هر ایستگاه پروژه ویژه یا ابر پروژه است، به‌غیر از ایستگاه‌ها سه دستگاه حفار مکانیزه نیز در حال فعالیت است و حدود دو هزار نفر به صورت روزانه در این پروژه کار می‌کنند.

شهرداری اصفهان بزرگ‌ترین قرارداد شهرداری‌ها را با شرکت «مپنا بین‌الملل» منعقد کرده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر قطار شهری حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: چندین شرکت بزرگ برای احداث ایستگاه‌های خط دو مترو فعال هستند که امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ مسیر این خط حدفاصل دارک تا میدان قدس را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین قرارداد شهرداری‌ها، با شرکت «مپنا بین‌الملل» توسط شهرداری اصفهان منعقد شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، افزود: بلافاصله پس از تکمیل حفاری تونل خط دو باید نصب تأسیسات الکترونیکی، مکانیکی و ریل‌گذاری انجام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه احداث پروژه رینگ چهارم اصفهان نیز در دستور کار شهرداری است، گفت:احداث بخشی از این بزرگراه مربوط به اصفهان و بخشی مربوط به شهرهای خمینی‌شهر، دولت‌آباد و درچه عبور است که بخش مربوط به اصفهان به‌صورت متمرکز در حال اجرا است و امیدواریم دیگر بخش‌ها نیز احداث شود تا بتوانیم بار ترافیکی شهر اصفهان را به حاشیه منتقل کنیم.

اصلاح ترافیکی بزرگراه چمران 

عملیات عمرانی پل زیرگذر شهدای ورزشکار در مرحله اتمام است و نوروز ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین پل روگذر آیت‌الله غفاری در ادامه این مسیر و پل اندیشه در بزرگراه ذوب‌آهن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اصلاح ترافیکی بزرگراه چمران انجام خواهد شد، افزود: در صورت طی مراحل قانونی، محور ورودی بزرگراه فرودگاه شهید بهشتی به اصفهان نیز با اجرای پروژه‌ای ساماندهی خواهد شد.

وی ادامه داد: نظافت معابر اصفهان را به صورت مکانیزه در دستور کار قرار دادیم همچنین حدود ۷۰۰ مرکز فرهنگی و مسجد در ایام دهه فجر درخواست حمایت ارائه دادند و ۷۰ مسجد نیز برای اعتکاف مورد حمایت شهرداری قرار گرفته است .

پریسا خاکبازان