تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 324427
پنجشنبه - 24 خرداد 1397 - 18:31

Vivo Nex معرفی شد؛ صفحه نمایش بدون حاشیه و بدون ناچ

Vivo یکی از ۵ کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیاست که بخش عمده‌ای از بازار فروش‌ آن را چین و هند تشکیل داده‌اند. این شرکت چینی به تازگی از پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است.

Vivo Nex معرفی شد؛ صفحه نمایش بدون حاشیه و بدون ناچ

به گزارش پایگاه خبری ربیع،Vivo یکی از ۵ کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیاست که بخش عمده‌ای از بازار فروش‌ آن را چین و هند تشکیل داده‌اند. این شرکت چینی به تازگی از پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است. این دستگاه رویای گوشی‌هوشمندی بدون حاشیه را محقق می‌کند.

اگر حس می‌کنید این گوشی به نظرتان آشناست احتمالا تصاویر مرتبط به گوشی‌ Apex شرکتVivo را مشاهده کرده‌اید. Vivo Nex احتمالاً نزدیک‌ترین تفسیر از گوشی‌هوشمند بدون حاشیه است. حاشیه ۲.۱۶ میلی‌متری در لبه بالایی نمایشگر، حاشیه‌های ۱.۷۱ میلی‌متری در طرفین و حاشیه ۵.۰۸ میلی‌متری در قسمت پایین دستگاه همگی در کنار هم کمتر از ۱۰ درصد از فضای جلوی گوشی را اشغال کرده‌اند و این گوشی مجهز به نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ در حدود ۹۱.۲۴ درصدی است!

قابلیت‌های متعددی در طراحی این گوشی دست به دست هم داده‌اند تا نتیجه نهایی گوشی فوق‌العاده‌ای شود. یکی از جذاب‌ترین این قابلیت‌ها احتمالاً دوربین سلفی جهنده این گوشی باشد که جایگزین دوربین‌های سلفی معمول و رایج شده است. یکی دیگر از این ویژگی‌ها جایگزین شدن اسپیکر جلو با تکنولوژی جدیدی است که از پشت صفحه‌نمایش صدا را به گوش کاربر می‌رساند. علاوه بر موارد بالا این گوشی به سنسور اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش نیز مجهز است.

از جمله ویژگی‌های سخت افزاری این دستگاه می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵، حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه‌ نمایش ۶.۵۹ اینچی ۱۰۸۰p+ مجهز به پنل OLED اشاره کرد. همچنین این دستگاه در یک نسخه ارزان قیمت تر مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۱۰، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز عرضه خواهد شد.

هر ۲ مدل مجهز به دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکلسی و f/1.8 و f/2.4هستند.دوربین جلوی هر دو مدل نیز یکسان است و دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو دستگاه می‌توان به اندروید ۸.۱ از پیش نصب شده، ضخامت ۷.۹۸ میلی‌متری و وزن ۱۹۹ گرمی اشاره کرد.

قیمت این دستگاه هنوز به دلار اعلام نشده است اما، با تبدیل قیمت اعلام شده از واحد پول چین به دلار امریکا می توان انتظار قیمت ۸۵۰ دلاری برای مدل مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و قیمت ۶۰۰ دلاری برای مدل ضعیف‌تر را داشت.